OpenAI планира в понеделник да представи свой продукт за търсене, базиран на изкуствен интелект (AI), твърдят двама източници на Ройтерс, запознати с въпроса. Това повишава залозите за създаването на конкурент на гиганта в сферата на търсачките Google.
Датата на обявяването, която може да бъде променена, досега не беше разкривана. Bloomberg и The Information пък писаха, че подкрепената от Microsoft OpenAI работи по продукт за търсене, който потенциално може да се конкурира с Google на Alphabet, както и с Perplexity – добре финансиран стартъп за AI търсачки.
OpenAI отказва да коментира въпроса.
Новината може да бъде обявена само ден преди годишната конференция на Google I/O, която започва във вторник и на която се очаква технологичният гигант да представи редица продукти, използващи изкуствен интелект.
Услугата за търсене на OpenAI е разширение към водещия продукт ChatGPT и позволява на чатбота да извлича директна информация от мрежата и да включва цитати, пише Bloomberg. ChatGPT е чатбот продуктът на OpenAI, който използва модерни AI модели, за да генерира близки до човешките отговори на текстови запитвания.
Анализатори отдавна описват ChatGPT като алтернатива за събиране на онлайн информация, макар че услугата не успява винаги да предлага точна и навременна информация от мрежата. По-рано OpenAI интегрира услугата в търсачката Bing на Microsoft за плащащите абонати.
Стартъпът Perplexity, чиято пазарна оценка е 1 млрд. долара, беше основан от бивш изследовател от OpenAI и придоби популярност с предлагането на собствен интерфейс за търсене с изкуствен интелект. Той има 10 млн. месечно активни потребители, според януарска публикация в блога на стартъпа.
По това време ChatGPT на OpenAI беше определен за приложението, което най-бързо е достигнало 100 млн. месечно активни потребители, след като беше пуснато в края на 2022 г. Въпреки това трафикът към уебсайта на ChatGPT беше колеблив през миналата година, а сега се връща към пика си от май 2023 г., сочат данни на компанията за анализи Similarweb. Същевременно AI компанията е под натиск да увеличи своята база от потребители.