IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ръстът на приходите от конзолни игри все още е под нивата отпреди пандемията

Геймърите прекарват по-малко време в игра, показва новият доклад на Newzoo

09:16 | 03.04.24 г.
Снимка: Pexels.com
Снимка: Pexels.com

Очаква се ръстът на приходите от конзолни игри и такива за персонални компютри да остане под нивата отпреди пандемията до 2026 г., тъй като играчите прекарват по-малко време в игра, твърди компанията за пазарни проучвания Newzoo, цитирана от Ройтерс.

Очаква се пазарът да нарасне с 2,7% от края на 2023 г. до 2026 г., което е под ръста от 7,2% между 2015 и 2021 г., показва докладът на компанията.

Геймърите отделят по-малко време за игра, като средно тримесечното време за това развлечение е спаднало с 26% от 2021 до 2023 г.

Очаква се тенденцията да продължи тази година поради по-слабите графици за пускане на нови игри, като времето за игра е спаднало с около 10% през януари.

„По-бавните темпове на растеж на играчите ще повлияят на капацитета на индустрията да увеличи дела си чрез нетен органичен растеж“, посочва Newzoo.

Японската Sony Group през февруари заяви, че не очаква да издаде някой нов голям франчайз от ранга на God of War или Marvel’s Spider-Man в следващата фискална година.

Освен това компанията сви прогнозата си за цялата година за своите конзоли PlayStation заради по-слабите от очакваното продажби през празничния сезон.

Гиганти от индустрията като Sony, Riot Games на Tencent Holdings и Electronic Arts съкратиха стотици служители тази година и свиха дейността си.

Консолидацията на гейминг индустрията е друга тенденция, която е на фокус – по-малко издатели на малка група игри отговарят за голям дял от ангажираността на играчите.

Всеки месец през 2023 г. между 28 и 34 издатели са отговаряли за 80% от месечно активните потребители – брой издатели, който намалява от 2021 г., показва докладът.

В същото време пет популярни заглавия като Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft и Grand Theft Auto V на Epic Games са обхванали 27% от цялото игрово време миналата година.

Fortnite и Roblox в частност процъфтяват благодарение на модела им на игри, създадени като платформа. Той позволява на играчите и създателите да добавят съдържание към играта, което дава възможност на самите платформи да бъдат една крачка напред според Newzoo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:16 | 03.04.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още