Adobe прогнозира приходи за второто си тримесечие, които се оказаха под очакванията на анализаторите на фона на засилена конкуренция и слабо търсене на нейните софтуерни инструменти за фотография, илюстрация и видео с изкуствен интелект, предава Ройтерс.
В резултат на новината цената на акциите на гиганта се понижи с повече от 10% по време на следборсовата търговия.
Компании и отделни потребители насочиха фокуса си към намаляване на разходите си предвид високите лихви и недобрата икономика, което оказва натиск върху растежа на разработчика на Photoshop, който инвестира в инструменти за изкуствен интелект (AI), за да привлече повече потребители.
Adobe включи AI функции в своите предложения като четеца на документи Acrobat, Photoshop и Premiere Pro. Миналия месец компанията каза, че е създала нов AI асистент за Reader и Acrobat.
Компанията също така е изправена пред конкуренция от стартъпи като Stability AI и Midjourney, които предлагат AI услуги, подобни на Adobe, включително такива за генериране на изображения по текстова заявка.
Adobe прогнозира, че приходите ѝ за второто тримесечие ще са между 5,25 млрд. и 5,30 млрд. долара, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за 5,31 млрд. долара, сочат данни на LSEG.
За първото тримесечие приходите на компанията са се увеличили с повече от 11 на сто до 5,18 млрд. долара, надминавайки прогнозите за 5,14 млрд. долара.
Adobe също така обяви нова програма за обратно изкупуване на акции за 25 млрд. долара.
На коригирана база компанията очаква печалбата ѝ на акция за второто тримесечие да е между 4,35 и 4,40 долара. Средната стойност е в съответствие с прогнозите на анализаторите.
През декември Adobe се отказа от сделката за 20 млрд. долара за придобиването на базираната в облака платформа за дизайн Figma, след като се изправи пред редица регулаторни предизвикателства.
Оперативните разходи на Adobe за първото тримесечие, което включва таксата от 1 млрд. долара за прекратяване на сделката, са се увеличили до около 3,69 млрд. долара.