Финтех компанията Revolut обяви на уебсайта си, че пуска функция за засичане на измами, за да помогне за защитата на клиентите от картови злоупотреби.
Компанията, чиито услуги се ползват от над 35 млн. клиенти по света, посочва, че потребителите вече могат да опитат допълнителната защита на сигурността, в допълнение към вече въведената технология, за откриването на APP (оторизирани пуш плащания) – измами, при които зложелатели подвеждат потребителя, за да го накарат да прехвърли пари в друга сметка.
Новата функция разчита на развито машинно обучение, за да засече дали някой клиент е бил измамен, а след това „да развали магията“ на измамника, преди парите да бъдат изпратени на престъпника. Създадена от вътрешния екип за защита от финансови престъпления на Revolut, новата функция може да определи дали има голяма вероятност клиентът да извършва плащане с карта като част от измама и ако е така, да откаже плащането. След това клиентът е защитен от извършването на други подобни плащания, а след това приложението му показва информация във връзка с такива намеси. По време на тази фаза клиентът трябва да предостави допълнителна информация за трансакцията, която се опитва да направи, с идеята да се провери дали клиентът е напътстван от някого или е под въздействието на зложелателите.
На потребителя също така се показват конкретни образователни истории, свързани с подобни измами, за да го подтикнат да помисли по-задълбочено, преди да извърши плащането.
Revolut също така може да пренасочи клиента към чат със специалист по измами от екипа на стартъпа, който след това да му зададе допълнителни въпроси, за да определи дали не е станал жертва на измама.
От пускането на услугата за откриване на измами с карти, компанията наблюдава 30% намаление на загубите в резултат на измами с карти, когато парите са били изпратени за инвестиционни възможности, посочва Revolut.
Новата функция с изкуствен интелект вече активна и достъпна за клиентите по целия свят.