Китайските регулатори представиха нов набор от правила, насочени към ограничаване на разходите за игри и наградите, които насърчават играенето им. По този начин страната нанесе удар на най-големия пазар на игри в света, който се върна към растежа през тази година, предава Ройтерс.
Новите правила ще наложат определени лимити на разходите за онлайн игри. Сега на онлайн игрите ще бъде забранено да дават награди на играчите, ако те влизат всеки ден, ако харчат пари за играта за първи път или плащат няколко пъти последователно. Всичко това са често срещани механизми за стимулиране на онлайн игрите.
Цената на акциите на най-голямата гейминг компания в света Tencent Holdings се понижи с 16%, а тази на най-близкия ѝ конкурент NetEase – с цели 25%, след като Националната администрация за преса и публикации обяви новия проект за правила.
През годините Пекин заема все по-твърда позиция относно игрите. През 2021 г. Китай наложи строг лимит на времето за игра на потребители под 18-годишна възраст и спря одобренията на нови видеоигри за около 8 месеца, като се позова на опасения за пристрастяването към игрите.
Въпреки че репресиите официално приключиха миналата година с възобновяването на одобренията за нови игри, регулаторите продължиха да налагат ограничения, за да свият разходите на потребителите "в игрите".
Новите правила, разкрити днес, са най-ясните разпоредби, насочени към ограничаване на разходите по време на играене. Освен забраната на функциите за награди, от игрите също се изисква да определят лимити за това с колко играчите могат да допълват своите дигитални портфейли за разходи по време на игра.
Игрите също така нямат право да предлагат на непълнолетни деца базирани на вероятности функции за теглене на късмети и да позволяват на спекулациите и търговете за виртуални елементи.
Новите правила обаче включват предложение, което се очаква да бъде приветствано от индустрията, изискващо регулаторите да обработват одобренията за игри в рамките на 60 дни.
Новите правила също така отразяват опасенията на Пекин относно потребителските данни, изисквайки издателите на игри да ги съхраняват на своите сървъри в Китай.
В резултат на репресиите на Пекин срещу игрите през 2021 г., 2022 г. беше най-трудната година за гейминг индустрия в Китай, тъй като общите приходи се свиха за първи път.
Пазарът на видеоигри в Китай се върна към растеж тази година, след като вътрешните приходи на индустрияра се повишиха с 13% до 303 млрд. юана (42,6 млрд. долара), твърди индустриалната асоциация CGIGC.