Японският гигант Rakuten, който притежава приложението Viber, планира да пусне собствен езиков модел с изкуствен интелект, обяви главният изпълнителен директор Хироши „Мики“ Микитани в интервю, пише CNBC.
Това се случва в момент, в който гигантът, занимаващ се с дейности от финтех до онлайн търговия, се опитва да се присъедини към други технологични компании, разработващи бързо развиващата се технология.
Микитани твърди, че компанията работи върху свой собствен голям езиков модел (LLM). Това са огромни алгоритми, обучени върху масиви от данни и стоящи в основата на приложения с изкуствен интелект като ChatGPT на OpenAI.
Rakuten има редица бизнеси, следователно разполага с голямо количество „много уникални“ данни, с които да обучава своя голям езиков модел, казва Микитани.
„Никой няма такъв набор от данни като нас“, допълва той.
Компанията планира да използва AI модела вътрешно, за да подобри оперативната ефективност и маркетинга с 20%, споделя Микитани. Той също така иска да предложи модела на бизнеси на трети страни, които да надграждат услугите си, подобно на Amazon или Microsoft.
Изпълнителният директор допълва, че Rakuten ще „има нещо в рамките на няколко месеца“. Говорител на компанията по-късно изясни, че няма конкретна дата за пускане на модела, но в следващите няколко месеца може да има новини по темата.
Към днешна дата големите американски и китайски технологични гиганти пускат свои собствени големи езикови модели. OpenAI, Amazon и Google са сред най-ключовите играви в този бизнес в САЩ. В Китай Baidu, Alibaba и Tencent също пуснаха свои собствени модели.
Японските фирми донякъде са изостанали от своите американски и китайски конкуренти, но се опитват бързо да наваксат. Телекомуникационната група NTT този месец обяви, че нейният собствен голям езиков модел ще бъде пуснат през март. Телекомуникационното звено на SoftBank през ноември обяви, че платформата му за генеративен изкуствен интелект вече работи.
Японските фирми имат шанс да създадат големи езикови модели, специално насочени към японския език, което потенциално им дава предимство пред техните американски и китайски конкуренти.