Американският интернет гигант Amazon обяви нов чатбот, наречен Q и насочен към хора, които да го използват на работа, пише CNBC.
Продуктът, представен на конференцията Reinvent на Amazon Web Services в Лас Вегас, представлява най-новото усилие на Amazon в опита му да се конкурира с Microsoft и Google в продуктовия софтуер. Новината беше обявена една година, след като стартъпът OpenAI, в който Microsoft инвестира, пусна чатбота ChatGPT. Последният популяризира генеративния изкуствен интелект по света.
Q носи името на един от героите във филмите за Джеймс Бонд или на герой от телевизионния сериал „Стар Трек“, в зависимост от това кой от директорите на AWS попитате.
В момента може да бъде получен предварителен достъп до Q, а част от функциите на услугата са достъпни безплатно. След приключване на предварителния период, цената за бизнес потребителите ще е 20 долара на човек месечно. Версия с допълнителни функции за разработчици и IT служители ще се предлага за 25 долара на човек на месец. Copilot за Microsoft 365 и Duet AI за Google Workspace, насочени към бизнеса, струват по 30 долара месечно на човек.
Първоначално Q ще помага на хората да разберат възможностите на AWS и сами да решават някои проблеми. Хората ще могат да говорят с услугата през комуникационни приложения като Slack на Salesforce и през приложения за текстово редактиране за разработчици, обясни главният изпълнителен директор на AWS Адам Селипски. Освен това ще се предлага и онлайн в Management Console на AWS. Q може да цитира документи, с което ще подкрепя своите отговори в чата.
Инструментът може автоматично да прави промени в изходния код, така че разработчиците да нямат толкова много работа, посочи Селипски. Услугата ще може да се свързва с повече от 40 корпоративни системи. В резултат на това с Q хората могат да обсъждат информация, съхранявана в Microsoft 365, Dropbox, Salesforce и Zendesk например. Потребителите ще имат възможност да качват документи и да задават въпроси за тях, докато си общуват с Q.
През годините Amazon представи шепа приложения за крайни потребители. Тя има инструменти за управление на веригите на доставките, имейл, криптирани чатове, видеоображдания, обслужване на клиенти и маркетинг. Нито един от тях не стана хит и голяма част от приходите, генерирани от AWS, идват от изчислителни услуги и услуги за съхранение.