Гейминг платформи, включително Xbox на Microsoft и PlayStation на Sony Group, ще бъдат „най-ясните бенефициенти от внедряването на изкуствения интелект (AI) в индустрията за игри“, твърдят от Morgan Stanley, пише Bloomberg.
Платформените компании трябва да бъдат по-изолирани от рисковете от смущения, породени от изкуствения интелект, и вероятно ще се превърнат в основно средство за разпространение на инструменти с AI, коментират в бележка анализаторите, водени от Матю Кост.
Появата на изкуствения интелект предлага на индустрията шанс да промени бизнес модела си, който в някои случаи е твърде тромав. Гейминг компаниите също интегрират и разработват AI инструменти в отговор на нарастващите разходи и стагниращите цени на продуктите.
„Изглежда, че новите инструменти с изкуствен интелект ще променят начина, по който се правят игрите“, пишат анализаторите на Morgan Stanley.
Въздействието върху издателите обаче вероятно ще е в различни посоки. Макар че технологията ще намали разходите за създаване на висок клас „ААА“ игри с до 15%, освен това ще засили конкуренцията, допълват те.
Morgan Stanley вижда „ясен бичи случай с изкуствения интелект“ за по-големите издатели на AAA игри като Ubisoft Entertainment, Nexon и Take-Two Interactive Software, като последната очаква потенциално увеличение на печалбата с 10% от по-ниските разходи. По-малките издатели като Playtika Holding, от друга страна, ще се възползват най-малко от AI и могат да страната от по-ниските бариери за навлизане на пазара, допълва текстът.