Компанията създател на популярния ChatGPT - OpenAI, планира да представи основни свои актуализации пред разработчици следващия месец, за да направи по-евтино и по-бързо изграждането на софтуерни приложения, базирани на нейните модели с изкуствен интелект, докато се опитва да убеди повече компании да използват именно нейната технология, съобщават информирани източници пред Ройтерс.
Актуализациите включват добавяне на памет за съхранение към неговите инструменти за разработчици за използване на базирани на изкуствен интелект (ИИ) модели. Това теоретично би могло да намали разходите за създателите на приложения почти 20 пъти, като по този начин се решава проблемът на партньорите, чиито разходи за използване на мощните модели на OpenAI могат бързо да нараснат, докато компаниите се опитват да изградят устойчив бизнес чрез разработване и продажба на софтуер.
Компанията планира да представи и нови инструменти, като например възможности за визуализация, които ще позволят на разработчиците да създават приложения с възможност за анализ на изображения и тяхното описания с разнообразни области на приложение от развлечения до медицина.
Новите характеристики бележат амбицията на компанията да се превърне от потребителска сензация в платформа за разработчици, както предвижда нейният главен изпълнителен директор Сам Олтман. Компанията се развива и извън технологичната индустрия като организация с нестопанска цел, съоснована от Илон Мъск и Олтман през 2015 г. Понастоящем Мъск не притежава дял в компанията.
Очаква се новите функции да бъдат представени на първата по рода си конференция за разработчици на OpenAI в Сан Франциско на 6 ноември, твърдят източниците. Те имат за цел да насърчат компаниите да използват технологията на OpenAI за изграждане на базирани на ИИ чатботове и автономни асистенти, които могат да изпълняват задачи без човешка намеса, казаха хората, пожелали да останат анонимни.
От OpenAI отказаха да коментират плановете си.
Компанията изгря на сцената през ноември миналата година, когато пусна ChatGPT, привличайки стотици милиони хора да изпробват чатбота, който отговаря на въпроси и команди по сходен на човешкия начин, а това го превръща в едно от най-бързо развиващите се потребителски приложения в света.
OpenAI има големи надежди за ръст на продажбите. Както Ройтерс съобщи за първи път миналия декември, ръководителите на OpenAI очакваха да приключат тази година с 200 милиона долара приходи и 1 милиард долара до 2024 г.
Напоследък компанията се сблъсква с някои предизвикателства, свързани с привличането на външни лица, които да създават бизнеси, използващи нейната технология. Превръщането на OpenAI в незаменима компания за другите създатели на приложения, е сред най-важните стратегически цели за Алтман.
Той се срещна с разработчици, изразявайки желанието си да изгради нова екосистема, базирана на моделите на OpenAI, която сега е вградена в безброй приложения, от DoorDash до асистента за писане Jasper.
Планираното пускане на т. нар. приложно-програмен интерфейс (Application Program Interface - API) ще позволи на компаниите да създават приложения по-евтино, като запаметяват историята на разговорите със запитванията. Това може драстично да намали обема на потреблението, което разработчиците трябва да плащат.
Друга актуализация е визуалният API, която ще позволи на хората да създават софтуер със способност да анализира изображения, седмици след като функцията стане достъпна за потребителите на ChatGPT. Предоставянето на този инструмент на разработчиците бележи и важна стъпка от разгръщането на т.нар. мултимодални възможности на OpenAI, които обработват и генерират различни видове медийно съдържание освен текст, като изображения, аудио и видео.
Тези версии имат за цел да привлекат повече разработчици, които да плащат за достъп до модела на OpenAI, за да създават свой собствен софтуер с изкуствен интелект за различни приложения, като например асистенти за писане или ботове за обслужване на клиенти.
Инвеститорите са вложили над 20 милиарда долара през тази година в стартиращи фирми с изкуствен интелект, много от които разчитат на технологията на OpenAI, показват данни на PitchBook.
Но инвеститорите се притесняват от зависимостта на тези стартъпи от големи компании като OpenAI или Google, тъй като това може да ги направи уязвими към плагиатство от конкуренти или от самите по-големи компании чрез продуктови актуализации.
Междувременно стартиращите фирми също се опитват да разграничат видовете модели, които използват, експериментирайки с конкуренти на OpenAI и опции с отворен код като Llama на Meta.
Хората, запознати с въпроса, заявиха пред Ройтерс, че основният фокус на OpenAI е да поддържа разработчиците доволни. Въпреки че ChatGPT е изключително успешна сред потребителите, амбицията на OpenAI да спечели други компании не е толкова успешна.
По-рано тази година компанията побърза да пусне ChatGPT плъгини - допълнителни инструменти, които позволяват на разработчиците да създават приложения в ChatGPT. OpenAI се надяваше, че плъгините ще бъдат нейният еквивалент на App Store за iOS на Apple и ще й осигурят предимство пред конкурентни чатботове като Bard на Google.
Олтман публично призна, че има още много работа за вършене. По-рано тази година той призна че плъгините още не са се наложили на пазара.