Популярният чатбот с изкуствен интелект ChatGPT на OpenAI, който беше пуснат през ноември, записа спад на посещенията в уебсайта си за трети пореден месец през август, макар че има сигнали, че понижението е към своя край, твърди компанията за анализи Similarweb, цитирана от Ройтерс.
Световните посещения през настолни компютри и мобилни устройства в уебсайта на ChatGPT са намалели с 3,2% до 1,43 млрд. през август, след приблизително 10% спад във всеки от предходните два месеца. Времето, което посетителите са прекарали в услугата, също се понижава всеки месец от март насам – от средно 8,7 минути до 7 минути през август.
Но през август уникалните посетители от цял свят са нараснали до 180,5 млн. от 180 милиона.
Завръщането на децата в училище през септември може да помогне на трафика и ангажираността с ChatGPT, а някои училища вече започнаха да използват инструмента. Трафикът в ChatGPT през август нарасна леко, след като американските училища отново отвориха врати.
„Учениците, които търсят помощ за домашните си, изглежда са причина за това: делът на младите потребители в уебсайта спадна през лятото, а сега започна да се възстановява“, коментира Дейвид Ф. Кар от Similarweb, който редовно следи ChatGPT и неговите конкуренти.
ChatGPT доведе до масово ползване на генеративен изкуствен интелект за ежедневни задачи като редактиране на код и достигна 100 млн. месечно активни потребители през януари – два месеца след пускането си.
Преди Meta да пусне Threads, това беше най-бързо растящото потребителско приложение в историята, а сега е един от топ 30 уебсайта в света.
Няколко конкурента на ChatGPT, включително чатботът Bard на Google, бяха пуснати през тази година. Търсачката Bing на Microsoft също предлага чатбота на OpenAI безплатно.
През май OpenAI пусна приложението ChatGPT и за операционната система iOS, което може да дръпне част от трафика от уебсайта ѝ. ChatGPT е безплатен за ползване, но предлага и премиум абонамент за 20 долара месечно.
Отвъд това, OpenAI генерира средства и от продажбата на достъп до своите модели с изкуствен интелект на разработчици и компании директно или чрез партньорството си с Microsoft. Последната инвестира над 10 млрд. долара в компанията.