Световният пазар на видео игри ще се завърне към растежа през 2023 г. благодарение на силните продажби на конзоли като PlayStation 5 на Sony, твърди Newzoo, която прави проучвания на гейминг пазара.
Newzoo очаква приходите на индустрията да нараснат с 2,6% до 187,7 млрд. долара през 2023 г., подкрепени от 7,4% ръст на конзолните продажби тази година. Гейминг приходите се понижиха с 5 на сто през 2022 г., припомня Ройтерс.
„Много отдавна чакани, забавени заглавия бяха пуснати през 2023 г., като за второто полугодие се планирани още, а доставката на нови конзоли най-сетне настигна търсенето“, коментира анализаторът на Newzoo Том Уайман.
По-рано този месец издателят на „Apex Legends” Electronic Arts прогнозира по-слаби нетни резервации за тримесечието до края на септември заради по-ниските разходи на потребителите в игрите. Въпреки това компанията запази прогнозата за резервациите си за 2024 г., тъй като очаква дебютът на „EA Sports FC” през септември да ѝ помогне.
Newzoo очаква мобилните игри да отговарят за около 50% от глобалните гейминг приходи през 2023 г., въпреки че промените в политиките за поверителност на Apple и Google засягат монетизацията им.
Newzoo също така твърди, че облачните игри, които позволяват на геймърите да стриймват заглавия директно на устройства, независимо от техническите им спецификации, имат потенциала да натрупат 43,1 млн. плащащи потребители до края на годината.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.