Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси не вярва, че гигантът в търговията на дребно и облачните услуги трябва да бъде изключен от надпреварата в сферата на изкуствения интелект (ИИ), пише CNBC.
В интервю за медията Джаси оспори идеята, че Amazon изостава в ИИ, след като Microsoft и Google добавят чатботове към потребителски продукти като търсачките. Джаси описва случващото се като „цикъл на еуфорията“ преди момента, в който нещата съществено ще се развият.
„Мисля, че повечето хора са фокусирани върху приложенията – неща като ChatGPT повишиха осведомеността на всички, но мисля, че генеративният изкуствен интелект има три макрослоя“, посочва изпълнителният директор. „Смятам, че всички те са наистина големи и важни“.
Джаси твърди, че Amazon възнамерява да инвестира в изкуствен интелект в цялата компания, а програмите за ИИ имат потенциала да подобрят „практически всяко клиентско изживяване“. Но той конкретно посочва, че Amazon Web Services (AWS) е бизнесът, който може да се възползва дългосрочно от еуфорията около изкуствения интелект.
По-рано тази година AWS представи услуга с генеративен изкуствен интелект, наречена Bedrock, чрез която клиентите могат да ползват езикови модели на Amazon и други стартъпи, за да разработят свои чатботове и услуги за генериране на изображения.
Освен това AWS създаде собствени чипове с изкуствен интелект, наречени Inferentia и Trainium, чиято цел е да улеснят разработчиците в ползването на големи езикови модели с ИИ в облака. Бизнесът се изправя директно срещу Nvidia, чиито мощни чипове доминират на пазара.
Amazon очаква чиповете ѝ „да имат много по-добро съотношение цена/производителност, отколкото ще откриете някъде другаде“, коментира Джаси.
Според него чрез Bedrock, персонализираните чипове на Amazon и други услуги като CodeWhisperer, която генерира и предлага код на разработчици, Amazon има истинско предимство в областта на изкуствения интелект.
ИИ се оформи като една от малкото области за инвестиции в Amazon, след като Джаси реши да премахне част от по-рисковите залози на компанията и се опита да намали разходите заради забавянето на приходите от продажби и мрачните икономически перспективи. Наскоро Amazon преживя най-големите съкращения в историята си – тя се раздели с 27 хил. служители. Освен това постави на пауза разширяването на бизнеса си с веригите супермаркети Fresh и Go, като също така прекрати услугата за видео обиколки, устройство за видео обаждания за деца и телемедицинската услуга Care.