Sony Group се подготвя да навлезе на пазара на облачния гейминг в следващите месеци, докато работи по разширяването на обхвата си отвъд конзолите, пише Bloomberg.
Облачните игри ще бъдат фундаментални що се касае до тенденциите в мобилния гейминг, коментира президентът на Sony Interactive Entertainment Джим Райън на събитие за връзки с инвеститорите. Компанията работи в тази посока отдавна, включително чрез миналогодишното придобиване на Bungie, което смята за определящо за усилията да предлага повече услуги на живо на конзолите PlayStation и извън тях.
Sony има „някои интересни и доста агресивни планове за ускоряване на инициативите в облака“, посочва Райън, без да разкрива повече подробности.
Година по-рано Sony обяви стратегия за сдобиване с по-голям дял на пазара на мобилни и компютърни игри с помощта на повече услуги на живо. Сред тях попадат игрите в облака. По-голямата част от пазара се контролира от гейминг конзолите на Sony и конкурента ѝ Microsoft. Друг сценарий включва стрийминг на игри от PlayStation в дома на потребителя към неговите мобилни устройства, върху което Sony в крайна сметка може да се фокусира.
Някои директори в големите конзолни компании отдавна твърдят, че облачните игри могат да погълнат пазара на конзоли чрез увеличаването на достъпа до игри от най-високо ниво на по-малко усъвършенства и мобилен хардуер. Самостоятелните облачни гейминг услуги до този момент не постигат особен масов успех, а най-забележителните провали в тази област са OnLive и Stadia на Alphabet. Същевременно абонаментната услуга Game Pass на Microsoft успя да стане популярна и продължава да расте.