Netflix очевидно иска да намали разходите си с 300 млн. долара тази година, за да повиши рентабилността си на конкурентния пазар. Според няколко информатори на The Wall Street Journalкомпанията иска да намали разходите отчасти защото е отложила плановете си за налагане на повече ограничения за споделяне на пароли в САЩ и други страни от първото тримесечие за второто.
На вътрешнофирмена среща по-рано този месец ръководството е призовало служителите да бъдат внимателни с разходите си, включително за нови служители. Въпреки това няма да има замразяване на наемането на служители или допълнителни съкращения, твърдят източници. Говорителка на Netflix отказа коментар пред WSJ.
Netflix търси различни начини за контрол или намаляване на разходите, включително чрез съкращения, намаляване на площта на недвижимите имоти, промени в диапазона на заплатите за определени длъжности и нови подходи за заплащане на програмите, твърдят източниците.
Компаниите от цялата стрийминг индустрия са се фокусирали върху рентабилността, след като предишни години се фокусираха върху ръста на абонаментите. За разлика от конкурентите си, които губят стотици милиони долари на тримесечие в стрийминг бизнеса си, Netflix от години е на печалба.
Едва през миналия месец Netflix повиши прогнозата си за свободния паричен поток, който очаква да генерира тази година, на поне 3,5 млрд. долара, в сравнение с предишната цел от 3 млрд. долара. Този ход беше обявен, когато компанията отчете резултатите си за първото тримесечие.
Сега стрийминг производителят иска да отдели време, за да разбере кой подход е най-добър за клиентите и за компанията, преди да забрани споделянето на пароли. В резултат на това очакваните по-високи приходи от промяната сега се очаква да бъдат генерирани през втората половина на годината, заявиха запознати лица. Съкращаването на разходите е само малка част от общите разходи на Netflix. Миналата година оперативните разходи на компанията са били около 26 млрд. долара.
От известно време Netflix внимателно следи разходите. Преди около година компанията отчете първата си загуба на абонати от десетилетие насам, което предизвика рязък спад в цената на акциите и значителни промени в стратегията, включително пускането на опция за услуга, поддържана от реклами. Акциите на Netflix са поскъпнали със 17% тази година.