Гигантът в социалните мрежи Meta Platforms се присъедини към надпреварата в сферата на генеративния изкуствен интелект, като заяви, че ще започне да тества рекламни инструменти, базирани на технологията. Те могат да създават съдържание като фонове на изображения и вариации на писмен текст, предава Ройтерс.
Избрана група от рекламодателите ще бъде поканена да експериментира с инструментите в рамките на тестова среда, която компанията нарича AI Sandbox, обявиха директори на Meta на събитие за медии в Ню Йорк.
Представителите на компанията отказват да уточнят колко рекламодатели ще имат достъп до тази среда в началото, но твърдят, че групата ще е малка.
Meta планира да предостави достъп на повече рекламодатели през юли и да интегрира някои от функциите в рекламни продукти с общо предназначение по-късно през годината, допълват директорите.
Новината бележи първите усилия на собственика на Facebook и Instagram в пускането на продукти, които използват генеративен изкуствен интелект, който се учи от огромни масиви от данни, за да генерира ново съдържание като текст, изкуство и софтуерен код.
Около технологията има огромен интерес и инвестиции, откакто стартъпът OpenAI, подкрепен от Microsoft, пусна своя чатбот ChatGPT през есента.
Новините от Meta се появиха само ден след като най-големият ѝ конкурент в дигиталната реклама – Google на Alphabet, заяви, че ще започне да предлага интеграции на технологията в своите продукти за търсене, имейл и снимки.