От Magnavox Odyssey през 1972 г. до Play Station 5 и мобилните игри през 2023 г. - светът направи значителен скок по отношение на значението на игрите. И напредъкът съвсем не е спрял. През последните няколко десетилетия игрите винаги са били ориентирани към устройствата и са се усъвършенствали. Но сега технологията се развива и работи в посока на очакваната технологична еволюция, наречена web3 и метавселената. Разбира се, всичко това все още е в начален стадий, но със сигурност крие голям потенциал.
Играчите и потребителите по целия свят наблюдават разгръщането на тази технология и се питат как тя може да им бъде от полза. Според някои експерти не AR/VR, а машинният интелект ще окаже революционно влияние като цяло, особено върху игрите. „Те (машинният интелект) могат да осигурят много по-добро гейминг изживяване от това, което хората потенциално могат да направят", казва например Тивикраман Тампи, основател на Games 24×7. Машинният интелект не се ограничава само до персонализиране на кампании, продуктови изживявания, а също така има потенциала да създава персонализирани изживявания в игрите в бъдеще.
„Ако не персонализирате изживявания за потребителите си, максимум след пет години ще сте динозавър. Вие няма да съществувате“. Въз основа на преживяването на потребителя играта ще може да анализира от какво се нуждае той, например дали има нужда от помощ или иска да вдигне нивото на трудност с една степен например.
„Мобилните игри са нещото, което ще расте във времето – техниката става много евтина, ще има интернет навсякъде. Междувременно устройствата стават все по-достъпни и все по-мощни. Има големи пазари, например Африка, и по-бедни региони, които все още не са усвоени. Мобилните игри ще са абсолютна сила в гейминга“, твърди пък Сергей Пунчев, основател и изп. директор на Punchev Studio, в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria.
Според Пунчев премиум игрите може би ще изчезнат. По наблюденията му хората искат все по-социални и по-евтини игри. Затова и Пунчев прогнозира, че този сегмент от пазара може би ще смени модела си на работа, защото няма да има толкова желаещи за него.
Гостът коментира и метавселената, като посочи, че за момента тя не се случва, защото това означава различните светове да могат да си говорят едни други.
„Метавселената е бъдещето, защото хората искат всячески да избягат от реалността – затова и игрите и филмите са толкова популярни. Това ще се развива. Технологията не е все още там, но в един момент ще се случи… Притеснително е, че това, което познаваме като нормален начин на живот ще изчезне и в един момент хората ще се пристрастят към седенето с VR вкъщи“, добави Пунчев, чиято компания Punchev Studio е член на Besco.
Как според него изкуственият интелект променя бранша вижте във видеото в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 1 година а в метавселената не се влиза чрез устройство :):) ... ама кви глупости говорите! Да хората искат по евтини, но това е защото по прекалихте с таксите и абонамента, а не заради друго! (справка WoT) ... и незнам защо реши че хората искат социални игри... демек същата фейсбук тъъъпотия, но докато играеш! Не, не искам да се натоварвам, докато играя за разтоварване! отговор Сигнализирай за неуместен коментар