Главният изпълнителен директор на Google и Alphabet Сундар Пичай е казал на служителите, че успехът на пуснатата наскоро програма Bard A.I. зависи от публичното ѝ тестване, пише CNBC.
„Докато повече хора започват да ползват Bard и да тестват способностите му, те ще ни изненадат. Ще има неща, които ще се объркат“, пише Пичай във вътрешна бележка до служителите, разгледана от медията. „Но обратната връзка от потребителите е ключова за подобряване продукта и съответната технология“.
Съобщението до служителите е изпратено скоро, след като Google пусна Bard като „експеримент“ тази сутрин. Услугата се очакваше от месеци. Продуктът, изграден върху LaMDA на Google, или Language Model for Dialogue Applications, може да предложи отговори на въпроси, включително да откликне на заявки за даване на идеи например.
Цената на акциите на Alphabet нарасна с близо 4% до средата на търговията, след като по-рано компанията обяви новината.
В многото предупреждения за продукта интернет гигантът посочва, че Bard може да допуска грешки, както и „да дава неточни или неподходящи отговори“.
Новата вътрешна бележка до служителите е изпратена в момент, в който компанията се опитва да не изостане в сферата на бързо развиващия се генеративен изкуствен интелект през последните няколко месеца, особено спрямо подкрепената от Microsoft OpenAI, която стои зад технологията ChatGPT.
Служители и инвеститори критикуваха Google, след като тя за първи път обяви Bard през януари, което изглеждаше като прибързан ход с цел конкуренция с тъкмо обявената интеграция на търсачката Bing на Microsoft с ChatGPT. В скорошна среща основните въпроси на служителите са били свързани с целите на Bard. На същата среща директорите на компанията са обяснили, че Bard е експеримент и са се опитали да направят разграничение между чатбота и основния продукт – търсачката.
В имейла на Пичай от днес се посочва още, че 80 хил. служители на Google са допринесли за тестването на Bard, в отговор на призива на лидера от миналия месец, с който той помоли работниците да пренапишат лошите отговори на чатбота.
Пичай отбелязва също, че компанията се опитва да проведе тестовете отговорно и е поканила 10 хил. доверени тестващи „с различен опит и гледни точки“.