Цената на акциите на софтуерния гигант Adobe се повишава с 3,6% по време на предборсовата търговия, след като компанията обяви резултатите за първото си фискално тримесечие, които надминаха очакванията на Wall Street, и повиши годишната си прогноза, пише CNBC.
Приходите са се увеличили с 9% на годишна база през тримесечието, завършило на 3 март, до 4,66 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 4,62 млрд. долара по данни на Refinitiv. Нетната печалба е спаднала леко до 1,25 млрд. долара.
Сегментът Digital Media на компанията, който включва софтуерния пакет за дизайн Creative Cloud, е генерирал 3,4 млрд. долара приходи, или с 9% повече спрямо година по-рано. Това се оказа над консенсусната прогноза на анализаторите, анкетирани от StreetAccount, за 3,36 млрд. долара.
Подразделението Digital Experience, където попада маркетинг софтуерът Marketo, е допринесъл с 1,18 млрд. долара приходи, или малко над очакваните от анализаторите 1,17 млрд. долара.
За второто тримесечие Adobe очаква между 3,75 и 3,80 долара печалба на акция на коригирана база, както и приходи в диапазона 4,75-4,78 млрд. долара. Анализатори, анкетирани от Refinitiv, прогнозират 3,76 долара коригирана печалба на акция при 4,76 млрд. долара приходи.
Adobe повиши прогнозата за печалбата си за фискалната 2023 г., а сега очаква между 15,30 и 15,60 долара коригирана печалба на акция за периода. През декември компанията каза, че според нея коригираната ѝ печалба на акция за цялата година ще е между 15,15 и 15,45 долара. Анализатори, запитани от Refinitiv, очакват 15,31 долара на акция.
Едно от скорошните придобивания на Adobe вече дава плодове. Компанията кара наличните си видео клиенти да плащат за Frame.io – инструмент за преглед и одобряване на видеа, който тя придоби за 1,24 млрд. долара през 2021 г., обяви главният финансов директор на Adobe Дан Дърн.
До сряда книжата на компанията са понижили стойността си с 1% от началото на годината, докато S&P 500 е нараснал с 1%.