Чат платформата Rakuten Viber обяви, че пуска бизнес профили на компании, като новата опция е налична по цял свят, включително и в България.
Идеята на компанията е по този начин да обедини на едно място най-важната информация, от която клиентите се нуждаят, когато си общуват с даден бранд. Във въпросните профили ще има не само описание на услугите, предлагани от компанията, но и се предоставя възможност всички досегашни чатове между клиента и бранда да бъдат групирани.
Всяка компания, която иска да има подобен бизнес профил, трябва да сключи договор с Viber, което гарантира, че тя самата ще управлява представянето си в платформата. Тя ще може да включи както името и логото си, така и да има син знак за верификация на профила. Потребителите ще виждат още описание, контакти и различни канали за комуникация вътре във Viber.
Всяка фирма ще може да добави до три физически адреса, линк към своя уебсайт, телефонен номер и описание в обем до 1000 знака. Бизнес профилите са публични по подразбиране, а намирането им се случва през търсачката на Viber по ключови думи. От компанията описват профилите като миниуебсайтове в платформата, през които бизнесът може да организира по-ефективно разговорите си с клиенти.
Новата функция е част от дългогодишната стратегия за превръщането на Viber в суперприложение и се появява след бизнес чатовете – папка за всички верифицирани бизнес съобщения, представена у нас през септември 2022 г. Бизнес чатовете вече имат над 85 хил. уникални потребители, които ежедневно ползват услугата у нас.
Viber продължава да работи активно за превръщането си в суперприложение. Снимка: Viber
На този етап бизнес профилите са насочени предимно към големи компании, но от Viber дават заявка, че до края на годината ще предложат и решения за малки и средни фирми, включително чрез интегрирането на софтуерни решения, които те вече използват, като календари например.
С бизнес профилите Viber се прицелва и в по-голямо ниво на сигурност в комуникациите между различните компании и потребителите, защото гарантира, че профилът на бранда не може да бъде компрометиран и да се изпращат подвеждащи или фалшиви съобщения. Верифицирането на профилите се случва след сключването на договор с Viber и след проверка от екипа на компанията.
През 2022 г. Viber е записала 158% ръст на новите акаунти за бизнес комуникация, както и 61% повишение на разменените бизнес съобщения спрямо предходната година, разкри Атанас Райков, старши директор развитие топ държави в компанията. Съобщенията, разменени с чатботове, са преминали границата от 200 млн. миналата година, а средните месечни импресии на реклами във Viber са достигнали 286 млн.