Главният продуктов директор на Adobe Скот Белски заяви, че компанията никога не е обучавала своите услуги с генеративен изкуствен интелект с проекти на клиенти, отговоряйки на вълната от потребителски критики, пише Bloomberg.
„Абсолютно никога не сме използвали нищо от нашето хранилище, за да обучим модел на генеративен изкуствен интелект“, посочва Белски в интервю за Bloomberg. „Нито веднъж“.
Продуктите с изкуствен интелект като Dall-E на OpenAI се наричат генеративен изкуствен интелект, защото приемат съдържание, за да генерират нов материал. Но технологията предизвика безпокойство сред творците, които се страхуват, че работата им може да бъде използвана без възнаграждение.
В началото на януари снимка на условията за ползване на услугата на Adobe беше разпространена в социалните мрежи, а според някои компанията използва изображения или видеоклипове на клиенти, за да обучава модели за генериране на мултимедийно съдържание чрез изкуствен интелект.
Белски коментира, че въпросната политика, която се ползва от десетилетие, е в сила, за да позволи продуктите да бъдат анализирани с цел подобряване на функциите им, а не за генериране на изображения. „Въвеждаме нова еволюция на тази политика, която е по-специфична“, казва Белски. „Ако някога позволим на хората да изберат участие конкретно в генеративен изкуствен интелект, трябва да обясним как го използваме“.
Отправените критики са били „пробуждащи“, твърди Белски. „Трябва да сме много ясни за тези неща“.
В бързо развиващата се сфера на генерираните от изкуствен интелект изображения Adobe се надява да отличи своите генеративни инструменти, като ги интегрира във вече наличния си софтуер за творци.
По време на конференция през октомври разработчикът на Photoshop и Illustrator изтъкна колко много инструменти предлага с помощта на изкуствен интелект.
За съдържанието, което се съхранява в платформата за снимки на Adobe, компанията изисква изображенията да бъдат отбелязвани по специален начин и да спазват определени условия, включително да не могат да се идентифицират хора.