YouTube тества нов център за безплатни канали за стрийминг, поддържани от реклами – последният от поредица ходове на компанията, целящи разширяване на амбициите ѝ в областта на видео съдържанието, пише Wall Street Journal.
Видео платформата, която е собственост на Alphabet, води преговори с развлекателни компании за включването на техни предавания и филми в центъра от подобни на кабелни канали. Освен това тества концепцията с малък брой медийни партньори, споделят източници, запознати с въпроса. Според някои от тях гигантът може да пусне предложението по-късно тази година.
YouTube, който вече е доминиращ играч в онлайн видеото, се стреми да се превърне в дестинация за различни стрийминг формати и жанрове. Добавянето на център от безплатни, поддържани от реклами стрийминг телевизионни канали, или “FAST”, както са известни в медийната индустрия – ще постави платформата в конкуренция с играчи като Roku, Pluto TV на Paramount Global и Tubi на Fox.
Преговорите се случват след други стрийминг инициативи на YouTube, включително скорошното създаване на магазин, позволяващ на потребителите да се регистрират за платени стрийминг услуги, както и след сделката за права върху франчайза Sunday Ticket на Националната футболна лига в САЩ.
Говорител на YouTube твърди, че компанията провежда малък експеримент, който позволява на част от зрителите да гледат безплатни, включващи реклами канали, за да прецени интереса на зрителите. „Ние винаги търсим нови начини да предоставим на зрителите ключова дестинация за по-лесно намиране, гледане и споделяне на съдържанието, което е най-важно за тях“, коментира говорителката.
YouTube генерира 7,1 млрд. долара рекламни приходи през третото тримесечие на миналата година, или 13% от общите рекламни приходи на Google за периода. Рекламните средства на видео звеното записаха спад през тримесечието – за първи път, откакто Alphabet започна да обявява финансовите си резултати през 2020 г.
Безплатните, включващи реклами, телевизионни услуги обикновено позволяват на потребителите да разглеждат списък с канали, както биха го направили при кабелна телевизия.
Това е пренаселена, но бързо развиваща се област на стрийминг бизнеса, с над 20 безплатни телевизионни платформи, поддържани от реклами в САЩ, сочат данни на S&P Global Market Intelligence. Доставчикът на данни очаква приходите от реклами от този тип услуги да нараснат от 4 млрд. долара през 2022 до 9 млрд. долара през 2026 г.