Компанията за услуги в сферата на информационни технологии Accenture надмина прогнозите за тримесечните си приходи и печалба, но прогнозата ѝ за приходите ѝ от продажби за настоящото тримесечие се оказа малко под очакванията на анализаторите.
Това подсказва натиска, под който е гигантът, предвид факта, че компаниите свиват разходите си за информационни технологии заради макроикономическите несигурности, предава Ройтерс.
След бума по време на пандемията, разходите за ИТ и проекти за трансформация се нормализират в момент, в който компаниите наблюдават забавяне на растежа.
Фирмите дават приоритет на по-краткосрочни проекти с по-висока възвръщаемост на инвестициите, което намалява перспективите пред играчи в сектора за услуги като Accenture, пише водещият анализатор на Piper Sandler Арвинд Рамнани в скорошна бележка до инвеститорите.
Accenture очаква, че приходите ѝ за второто тримесечие да са между 15,2 млрд. и 15,75 млрд. долара. Средната прогноза на анализаторите по данни на Refinitiv е 15,61 млрд. долара.
Новите резервации за тримесечието, завършило на 30 ноември, бяха 16,22 млрд. долара, или с 3% по-малко спрямо предходната година, и с 12% по-малко от миналото тримесечие. Цената на акциите на компанията се понижи с 3% преди началото на борсовата сесия.
Приходите през последното отчетено тримесечие са се увеличили с 5 на сто до 15,7 млрд. долара, над средната прогноза на анализаторите беше за 15,58 млрд. долара. Accenture сигнализира за негативното влияние на силния долар с 9,5% върху приходите от продажби.
Компанията спечели по 3,08 долара на акция, над средната прогноза за 2,91 долара на акция.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.