Чат приложението Viber, което е собственост на японския гигант Rakuten, е достигнало 1 млрд. тегления през Android глобално, а през 2022 г. е записало 10% ръст на броя на изпратените съобщения в България, съобщават от компанията.
Също с 10 на сто е нараснал броят на груповите чатове през тази година спрямо преходната, а ръстът в броя на участниците в различни групи е 17%. От Viber твърдят, че като цяло потребителите предпочитат изпращането на съобщения пред обажданията, особено когато става дума за групови комуникации.
С 50% са се увеличили българските канали и общности тази година, а потребителите са ангажирани с известията и новините, които идват от техните любими публични фигури и организации в приложението.
След като преди повече от година Viber внедри филтрите в платформата си, те вече са използвани повече от 1 млрд. пъти.
Според Viber 71% от потребителите искат да имат удобен начин за комуникация с бизнеса, което кара много от компаниите да се насочват към услугата в търсене на по-добра връзка с аудиторията си и по-лесно общуване с клиентите. Бизнесът се насочва както към ползването на филтри, така и към стикери и към други маркетингови решения, за да повиши видимостта си и да привлича нови клиенти, посочват от Viber.
През тази година средният брой на месечните рекламни импресии във Viber е достигнал 6 млрд. в глобален мащаб, а в България – близо 286 млн. Най-успешните индустрии, които използват реклами във Viber, са: Здраве и фитнес (с ръст от 440%), Забавление (ръст от 433%), Работа и образование (238%), Финанси (234%), Подаръци и подаръчни картички (176%).
Същевременно Viber отчита засилен интерес към бизнес решенията като чатботовете. Общо 184 млн. съобщения са изпратени през чатботове през Viber в България тази година. Компанията отчита и 158% ръст на броя на новите профили за бизнес съобщения спрямо миналата година. Резултатите на Viber показват и 61% повишение на получените бизнес съобщения. С 53% е нараснал броят на трансакционните съобщения, които включват потвърждения на поръчки, проследяване на доставки и напомняне за уговорени срещи. Промоционалните съобщения записват 68% повишение за тази година, като в тази категория са специалните оферти и отстъпките. С цели 79% са скочили съобщенията за разговори (асистенция на живо).
От Viber дават заявка, че услугата ще продължи да се развива през следващата година, следвайки стратегията за превръщането си в суперприложение.