През 2021 г. Стефан Желязков, Димитър Димитров и Симеон Василев се заемат да разширят пазарния досег на българските фермери и производители и да улеснят процеса на поръчване и доставяне на продукти за ресторанти и магазини, като свържат двете индустрии. Така на бял свят се появява FoxCrop.com. Година и половина по-късно платформата е в бета версия и има 102 потребители.
Оказва се, че фермерите губят 50% от маржа си от посредници и прекупвачи, а нямат необходимите познания в областта на рекламата и дигиталния маркетинг, за да се свързват с повече ресторанти и да продават продукцията си по-бързо и изгодно. От друга страна, шеф-готвачите и ресторантьорите също имат ограничен контакт с фермерите, нямат консистентност при поръчките и реално нямат постоянен достъп до най-свежите продукти. Затова екипът решава да обедини всички страни в така наречения онлайн Marketplace със SaaS (софтуер като услуга) компоненти. По този начин всяка една от страните има реален досег до продукция и клиенти, поръчките стават за отрицателно време и целият процес е дигитализиран. В дългосрочен план FoxCrop ще работи в посока намаляване на разхищението на големи количества храна, като за целта ще бъдат разработени допълнителни функционалности на онлайн приложението.
Регистрацията в платформата се прави на стъпки и е лесна, като при направена заявка за регистрация от компанията се свързват с потребителя, за да получат допълнителна информация за него. Всичко това много скоро ще бъде почти изцяло автоматизирано, за да се подобри онлайн преживяването на потребителя и да се избегнат грешки и загуба на време при потвърждение.
Приложението е изцяло разработено от FoxCrop. Екипът се е спрял на така наречената Web Progressive Application, тъй като според тях този тип апликации ще имат все по-голямо надмощие при ползвателите и много по-бързо може да се адаптират за нуждите на бъдещите поколения.
В момента достъпът до платформата е безплатен за всички. Монетизацията ще настъпи с пускането на алфа версията и ще става чрез абонамент и/или символична комисиона от някои поръчки, платени таргетирани реклами между ползвателите, външни реклами и индивидуални разработки и интеграции за различните групи потребители. Екипът набляга на факта, че това не е просто поредната бизнес идея, а цялостно решение на комплексен и наболял проблем, който изисква системно решение. Планът е платформата да стане незаменима част от бизнес процесите на двата сектора, преди да се говори за стабилно монетизиране.
До момента FoxCrop имат инвестиция от фонда за рисков капитал “Vitosha Venture Partners”. Преди месец FoxCrop обявяват стартирането на нов инвестиционен кръг за набиране на допълнителни средства. Идеята вече е валидирана и екипът има нужда от финансова подкрепа, за да се справи със стартирането на алфа версията и всички нови и модерни функционалности, които чакат реда си за потребителите.
С новата инвестиция, която търсят, от FoxCrop се надяват да разширят екипа си до 15 човека през следващата година и половина, както и да стъпят на гръцкия пазар и да започнат да правят тестове и в Турция и Румъния.