IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Shopify не отговори на прогнозите и издаде мрачни насоки

Инфлацията и повишаването на лихвените проценти ще натежат на бизнеса през втората половина на годината

08:53 | 28.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

В сряда Shopify отчете по-слаби от очакваното резултати за второто тримесечие и предупреди, че инфлацията и повишаването на лихвените проценти ще натежат на бизнеса през втората половина на годината.

Канадската компания отчете коригирана загуба от 3 цента на акция при очаквана печалба от 2 цента на акция според анкета на Refinitiv. Приходите са за 1,3 млрд. долара при 1,33 млрд. долара, очаквани от анализаторите. Акциите на компанията приключиха с ръст от 11,7% в сряда, когато технологичните акции поскъпнаха като цяло, предава CNBC. 

Съобщението на Shopify за съкращенията на служителите във вторник и последвалият спад на цената на акциите, изглежда, са намалили степента на риск на книжата ѝ в сряда, казва Том Форте, анализатор в D.A. Davidson, който поддържа рейтинг „задръж" за акциите. Коментарите на ръководството относно усилията за ограничаване на разходите, като същевременно компанията продължава да заема пазарен дял в електронната търговия, може да са разсеяли опасенията на някои инвеститори, добави Форте.

Канадската компания, която помага на собствениците на фирми да създадат онлайн магазини, беше борсов любимец по време на пандемията от Covid-19. Когато пандемията принуди физическите магазини временно да затворят, много търговци на дребно се обърнаха към Shopify, за да установят присъствие онлайн. Това изстреля акциите на компанията до нови върхове, а през по-голямата част от 2020 и 2021 г. се наблюдаваше двуцифрен ръст на приходите.

Инвеститорите следят отблизо резултатите на търговците на дребно и компаниите за електронна търговия, за да видят как повишената инфлация и заплахата от рецесия влияят върху навиците на потребителите да харчат пари. Последното предупреждение дойде по-рано тази седмица, когато Walmart сви прогнозата си за печалбата. Amazon ще представи резултатите си за второто тримесечие в четвъртък (вечерта), а Etsy ще отчете резултатите си в сряда след затварянето на пазара.

В сряда Shopify заяви, че сега очаква 2022 г. „да се окаже различна, по-скоро преходна година, в която електронната търговия до голяма степен се е върнала към линията на тенденциите отпреди Covid и сега е под натиска на постоянната висока инфлация".

Тя прогнозира, че брутният обем на стоките ще бъде по-равномерно разпределен през четирите тримесечия, като се има предвид натискът върху потребителските разходи и валутните влияния заради по-силния щатски долар. Shopify също така заяви, че очаква да генерира коригирана оперативна загуба през втората половина на 2022 г.

Резултатите са публикувани само ден, след като Shopify заяви, че съкращава около 1000 служители, или приблизително 10% от глобалната си работна сила, на фона на стагниращия растеж в електронната търговия. Съобщението доведе до спад на цената на акциите на Shopify и те затвориха със срив от 14% във вторник.

Финансовият директор на Shopify Ейми Шапиро заяви в конферентен разговор с анализатори в сряда, че до края на 2022 г. компанията възнамерява „да забави наемането на служители само до най-стратегическите позиции". Освен това ще намали разходите в „по-нископриоритетни области и неосновни дейности", както и ще насочи разходите за продажби и маркетинг към „дейности с по-кратки периоди на възвръщаемост".

„Shopify се ангажира да бъде изключително ефективна в оперативно отношение", заяви главният изпълнителен директор Тоби Лутке по време на разговора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още