Китайският гейминг гигант NetEase записа най-големия си борсов спад от девет месеца, след като отложи премиерата на играта Diablo Immortal на най-големия пазар на мобилни игри в света, което постави под въпрос възстановяването на приходите ѝ от продажби, пише Bloomberg.
Цената на акциите се сви с близо 11% в Хонконг, повеждайки спадовете в бенчмарка Hang Seng tch Index, който се потопи с почти 2,5 на сто. Най-близкият конкурент на Tencent Holdings в Китай в неделя каза, че ще отложи пускането на играта Diablo Immortal в Китай, което трябваше да се случи на 23 юни. Мобилната игра е разработена съвместно с Activision Blizzard.
Изненадващото отлагане се случва в деликатен момент за китайската гейминг индустрия, която тъкмо излиза от продължилото месеци замразяване на издаването на лицензи за игри заради мащабната кампания на властите срещу технологичните фирми. Официалният акаунт на Diablo Immortal в Weibo беше блокиран и в него не можеше да се публикува заради „нарушаване на съответните закони и регулации“ миналата седмица, сочи съобщение в профила. Не е ясно какво съдържание може да е нарушило правилата.
NetEase
Diablo е един от най-популярните франчайзи на Blizzard, а мобилният дебют на играта отдавна беше очакван с нетърпение. Immortal беше свалена 10 млн. пъти в първата седмица от международната премиера извън Китай на 2 юни, но феновете критикуваха част от елементите от типа „плати, за да спечелиш“ и покупките в приложението.
На уебсайта на играта NetEase и Blizzard посочват, че се нуждаят от допълнително време за подобрение на съдържанието, така че заглавието да стане налично в Китай. Blizzard също така отложи премиерата и на други пазари в Азиатско-Тихоокеанския регион, като Индонезия, Малайзия, Хонконг и Тайван, за 8 юли.
Компаниите не посочват нова дата за премиера в континенталната част на Китай. Някои анализатори не смятат, че отлагането е сигнал за подновени действия от страна на Пекин за затягане на условията за издателите на игри.
„Това е свързано конкретно с NetEase”, коментира след спада на цената на акциите Вей-Сърн Линг, старши анализатор в Union Bancaire Privée. „Може би пазарът е притеснен, че става дума за по-голям проблем с регулаторите“.
В най-лошия сценарий с Diablo Immortal може да се случи същото като с DnF Mobile на Tencent, пишат анализатори от Morgan Stanley. Играта първоначално трябваше да излезе през август 2020 г., но в крайна сметка така и не се появи в Китай, след като Tencent първоначално каза, че трябва да обнови своята система срещу пристрастявания към игрите.
Очаква се Китай да стане най-големият пазар на Diablo Immortal. Играчите там са свикнали повече с т.нар. freemium бизнес модел, при който играта е безплатна за сваляне, но включва покупки вътре в приложението.