Цената на акциите на Roblox се срина с около 10% по време на следборсовата търговия във вторник, след като компанията за детски видео игри публикува резултатите за първото си тримесечие, които се разминаха с очакванията на анализаторите, пише CNBC.
Резервациите, приходите от продажби за тримесечието, са се свили с 3% през тримесечието – знак колко много се е охладил бизнесът на Roblox след пандемията. По време на блокадите децата прекарваха повече време у дома и пред екраните.
Roblox генерира приходи от продажбата на виртуалната си валута Robux, която играчите използват, за да обличат аватарите си и да купуват премиум функции в игрите.
Roblox отчете средно 54,1 млн. активни потребители за първото тримесечие, което е с 28% повече спрямо година по-рано, но е под консенсусната прогноза на StreetAccount за 55 млн. Потребителите са прекарали 11,8 млрд. часа в Roblox, което е с 22% повече спрямо същия период на миналата година, твърди компанията.
Средните резервации на дневно активен потребител са се сринали с 25 на сто до 11,67 долара. Анализаторите, анкетирани от StreetAccount, очакваха 11,65 долара.
Резервациите на Roblox скочиха с над 200% по време на пандемията, която затвори училищата и офисите. Акциите ѝ бяха сред особено горещите за 2021 г., след като компанията направи директно листване през март. Книжата започнаха да се търгуват на цена от 64,50 долара, а за кратко надминаха 134 долара през ноември, около времето, в което Nasdaq достигна пик. Пазарната капитализация на Roblox се доближи до 80 млрд. долара.
Този възход приключи с отварянето на икономиката. А пазарното отстъпление тази година имаше огромно влияние върху компании като Roblox, които отскоро са публични. Акциите на гейминг платформата са с над 80% под рекордния им връх.
Компанията обяви, че през април е имала 221 млн. до 224 млн. резервации, което означава понижение с 8-10%.