Sony Group обяви, че придобива базираното в Монреал студио за разработка на игри Haven Entertainment Studios, ръководено от ветерана в индустрията Джейд Реймънд. Условията на сделката не са разкрити, пише Bloomberg.
Основана преди година с първоначална инвестиция от Sony Interactive Entertainment, Haven включва създатели на игри с повече от десетилетие опит по едни от най-популярните заглавия в индустрията. Реймънд, която преди това основа студиото в Торонто на Ubisoft Entertainment и ръководеше усилията за разработка на игри на Google в звеното Stadia, е една от творческите сили зад франчайза Assassin’s Creed. Реймънд започва кариерата си в гейминга именно в Sony през 1998 г.
Цената на акциите на Sony нарасна с 1,6% в Токио днес.
Haven Studios вече работи по първия си проект за PlayStation на Sony – мултиплейър игра, която Sony описва като преживяване, „изградено върху развиващ се свят, фокусиран върху това да предлага свобода, тръпка и развлечение“. Привличането на творческия екип към този на Sony разширява стратегията ѝ за придобиване на ексклузивно съдържание в платформата ѝ.
Секторът за видео игри преживява консолидация тази година. През януари Sony придоби американския разработчик Bungue за 3,6 млрд. долара. Компанията стои зад популярните франчайзи Destiny и Halo. Microsoft плати 69 млрд. долара за Activision Blizzard – най-голямото ѝ придобиване до момента, а Take-Two Interactive Software купи компанията за мобилни игри Zynga за 11 млрд. долара.
„Присъединяването към PlayStation Studios дава на Haven творческата свобода и безпрецендентната подкрепа да се фокусира върху изграждането на игри от най-високо качество“, посочва Реймънд. „Възнамеряваме напълно да се възползваме от невероятните възможности на PS5, за да създаваме нови светове, които вдъхновяват играчите и им позволяват да се свързват по нови начини“.
С екип от повече от 60 служители Haven Studios ще бъде 18-ото студио, което се присъединява към семейството на PlayStation Studios по данни на Sony. Операциите на компанията ще продължат да се управляват от мениджърския екип на Haven, но в тясно сътрудничество с лидерския екип на PlayStation Studios.