Google планира да приеме нови мерки за поверителността, за да ограничи следенето в приложения на телефони с Android. Това се случва, след като Apple наложи ограничения върху рекламната индустрия, която тайно събира данни от милиарди мобилни устройства, пише Wall Street Journal.
Плановете на Google за Android могат да доведат до края на рекламни практики, продължили повече от десетилетие, в рамките на които компании, включително Facebook, ползват свои кодове в хиляди приложения, за да следят потребителското поведение.
Промените, които направи Apple и влязоха в сила миналата година, вече повлияха на индустрията за онлайн реклама и доведоха до изтриването на над 300 млрд. долара от пазарната капитализация на Meta.
В сряда Google заяви, че планира да разработи по-фокусирани върху поверителността заместители на буквено-цифровите идентификатори, свързвани с отделните смартфони, които някои приложения използват, за да събират и споделят информация за потребителите.
Звеното на Alphabet разкри, че иска да продължи да поддържа настоящите идентификатори на смартфоните поне през следващите две години и да даде на индустрията значително предизвестие, преди да направи промени. По думите ѝ тя ще работи с индустрията за разработване на заместители.
Google обаче отказва да даде повече подробности как биха работили новите системи. Как ще изглеждат те за потребителите или рекламодателите остава неясно.
Отвореният подход може да помогне на Google да намали безпокойството на рекламодателите и контрола на регулаторите, които реагираха мигновено, когато през 2020 г. компанията каза, че иска постепенно да прекрати поддръжката на идентификаторите на уеб браузърите, наречени бисквитки, като планът е това да се случи в рамките на две години. По-късно Google беше принудена да забави процеса.
Промените се случват, тъй като практиката за проследяване на потребителите за целите на дигиталната реклама е изправена пред засилен контрол в Европа от страна на регулаторните органи, които проверяват законността на определени видове таргетирана реклама.
Смартфон приложенията споделят поредица от букви и цифри, свързани с индивидуалното устройство, което позволява на компаниите за рекламни технологии да си правят изводи за интересите на потребителите от тяхното онлайн поведение, което захранва една индустрия, достигаща стотици милиарди долари годишно.


ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Хванаха за ден 21 шофьори с алкохол или наркотици
Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
Прагматизмът, Саудитска Арабия и новите модели ще движат игрите и е-спортовете
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 2
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 1
Кен Грифин: Европейските пазари не са достатъчно дълбоки и силни
САЩ търси съюзниците за приближаване на AI веригите на доставки
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Радев: Дълги години се твърдеше, че младите хора у нас не се интересуват от политика
След делфина във Венеция се появи и тюлен монах
Вучич иска информация от Русия за смъртта на представител на сръбска компания
Ник Райнър може да получи смъртна присъда за убийството на родителите си
Михайлов: Ще има достатъчно българско свинско за празниците