Разработчикът на игри Take-Two Interactive Software даде прогноза за приходите си за четвъртото тримесечие, която се оказа под пазарните очаквания – знак, че малкият брой игри, които планира да пусне, хвърля сянка върху подкрепата, която ѝ носи франчайзът „Grand Theft Auto”, предава Ройтерс.
Издателят на игрите „NBA 2K” и „WWE 2K” също така не успя да изпълни прогнозите на нетните резервации – общият брой продукти и услуги, които е продал дигитално или в магазини – през последните три месеца на 2021 г. Това доведе до 3% понижение на цената на акциите ѝ след края на борсовия ден. Във вторник книжата поевтиняват с 1,8% минути след 17:30 ч.
Компанията разчита на франчайза „Grand Theft Auto” за по-голямата част от приходите си през последните години, а миналата седмица подсказа, че се подготвя да пусне нова серия от поредицата.
Но неуспешната премиера миналата година на ремастерираната версия на стари заглавия Grand Theft Auto, наречени „The Trilogy”, успяха да разочароват много геймъри.
„Понякога не успяваме. Смятам, че The Trilogy беше пример за това“, коментира главният изпълнителен директор Щраус Зелник, визирайки проблемите в игрите.
Плановете на компанията за тази година включват заглавията „WWE 2K22”, „Kerbal Space Program 2” и „Grand Theft Auto: The Trilogy” за мобилни устройства.
„Въпреки че GTA: Online продължава да има значителен растеж..., липсата на съдържание в други франчайзи ограничава ръста“, казва анализаторът Франко Гранда от D.A. Davidson & Co.
Слабите резултати на Take-Two, която отправи оферта за придобиването на разработчика на „FarmVille” – Zynga, следва подобен отчет от конкурентите Activision Blizzard и Electronic Arts.
Издателите на игри се сблъскват със забавянето след бума на гейминга по време на пандемията, просто защото сега правителствата разхлабват мерките и потребителите не са затворени толкова време вкъщи.
Take-Two заяви, че очаква коригирани приходи между 808 млн. и 858 млн. долара за четвъртото ѝ тримесечие, докато анализаторите прогнозираха 924,24 млн. долара по данни на Refinitiv.
Компанията отчете коригирани приходи от продажби в размер на 866,1 млн. долара за тримесечието, завършило на 31 декември, като не успя да изпълни очакванията за 874,56 млн. долара.