IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple прави поредна отстъпка от правилата на App Store

Тя ще позволи на медийни приложения да поставят линкове към сайтовете си като алтернативно място за плащане

09:38 | 02.09.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Nina Riggio/Bloomberg</em></p>

Снимка: Nina Riggio/Bloomberg

Apple обяви, че ще позволи на медийни услуги да създават линкове в приложенията си, през които да може да се регистрират в уебсайтовете на въпросните компании. Това дава на играчи като Spotify Technology и Netflix възможност да прескочат споделянето на дял от абонаментите си с производителя на iPhone, пише Wall Street Journal.

Spotify и други технологични компании от години твърдят, че ограниченията, наложени от Apple, не са справедливи и са антиконкурентни. Базираната в Купертино, Калифорния, компания по-рано забрани на Spotify и други да насочват своите потребители към опции за регистрация извън App Store.

Apple разкри промяната, посочвайки, че тя е сред корекциите, които е направила, за да приключи разследване на Японската комисия за справедлива търговия и ще се прилага в глобален мащаб за т.нар. приложения за четене, достъпни чрез App Store на Apple.

Промените ще влязат в сила в началото на следващата година, обяви Apple, след като правителството постави под въпрос властта, която компанията има над софтуера на външни разработчици, които разпространяват дигитални стоки и услуги през iPhone и iPad.

Американски съдия работи по антимонополно дело, заведено от разработчика на Fortnite – Epic Games. В него се твърди, че Apple несправедливо е ограничила разпространението на приложения чрез своя App Store и изисква плащанията да се извършват през нейната система за разплащания в приложенията, която прибира дял до 30% от приходите. Apple твърди, че нейната система за разплащания защитава потребителите.

Въпреки че най-новите промени няма да повлияят на казуса с Epic Games, те представляват най-голямото отстъпление в правилата, които отдавна бяха смятани за непоклатими в App Store. Въпреки че критиците описват правилата като тактика, която Apple използва, за да упражнява власт и контрол, промените не задълбават в основата, от която Apple генерира средствата си, като игри като Fortnite.

По-скоро промените са насочени към приложения, предоставящи закупено или абонаментно съдържание за дигитални списания, вестници, аудио, музика и видео. „Тъй като разработчиците на приложения за четене не предлагат стоки и услуги за покупка в приложенията, Apple постигна съгласие с JFTC да позволи на разработчиците на тези приложения да споделят линк към уебсайта си, който да помогне на потребителите да настроят и управляват своя акаунт“, посочва Apple в изявление, публикувано на уебсайта ѝ.

Въпреки че компанията допълва, че покупките в приложенията през App Store „остават най-сигурният и най-доверен метод за разплащане на потребителите“, Apple твърди, че ще работи с разработчиците на приложения за четене, за да защити потребителите, когато се линкват външни уебсайтове за покупка.

Дори и след промените Spotify и други компании все още няма да могат да продават абонаменти към собствените си приложения, без Apple да прибира дял.

Netflix е отказала да коментира въпроса, а говорителка на Spotify твърди, че компанията ще трябва да оцени промените, но допълва, че подобни промени няма да решат всички спорове с Apple.

В изявление японската комисия твърди, че промяната на Apple „ще премахне предполагаемо нарушение на антимонополния закон“. Тя посочва, че ще приключи разследването, след като потвърди, че Apple е извършила промените.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още