Intuit, разработчикът на софтуера TubroTax и QuickBooks, води преговори за придобиването на компанията за имейл маркетинг Mailchimp за над 10 млрд. долара, твърдят източници, запознати с въпроса, пише Bloomberg.
Все още не е взето финално решение по въпроса и до сделка може и да не се стигне, допълват източниците, които са пожелали да останат анонимни. По думите им е възможно да се появи и друг кандидат за покупката, тъй като още компании се интересуват.
Споразумението ще обедини два доставчика на услуги за малкия бизнес. Intuit предлага счетоводния софтуер QuickBooks на клиенти от десетилетия, допълвайки го с услуги като Credit Karma, която придоби миналата година.
Mailchimp е фокусирана в услугите за дигитален маркетинг, включително реклами в социалните мрежи, линкове за покупка и продукти за автоматизация.
Представители на Intuit и Mailchimp не са отговорили веднага на запитването за коментар.
По-рано през август Bloomberg писа, че Mailchimp търси възможности за продажба. Компанията е обмисляла предлагане на миноритарен дял, твърдят източниците. Тя е привлякла интереса както на компании за дялово инвестиране, така и на големи технологични компании като Intuit. Mailchimp генерира 300 млн. долара печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация за 2020 г., допълва един от източниците.
Зараждането на базираната в Атланта компания е свързано с агенция за уебдизайн, наречена Rocket Science Group, която е основана през 2001 г. от Бен Честнът и Дан Кързиус. През януари Mailchimp придоби платформата за SMS маркетинг Chatitive.
Ако настоящите преговори са успешни, това ще бъде най-голямата сделка до този момент за Intuit, сочат данни на Bloomberg. Компанията плати 7,1 млрд. долара за уебсайта за лични финанси Credit Karma.
Intuit е основана през 1983 г. от Скот Кук и Тим Прулкс и стана публична десетилетие по-късно.
Още технологични новини можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.