Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск нарече в Twitter най-новата версия на експерименталния софтуер за асистирано шофиране FSD Beta 9.2 “не особено страхотна“, пише CNBC.
Въпреки това той допълни, че екипът, занимаващ се Autopilot и изкуствения интелект, се старае да го подобри „възможно най-бързо“.
Компанията продава пакета Full Self-Driving (FSD) за 10 хил. долара, или 199 долара месечно в САЩ. Тази премиум система за асистиране при шофиране не прави електромобилите на Tesla безопасни за пътуване без присъствието на шофьор зад волана.
FSD Beta е налична само за някои водачи, които преди това са купили FSD, както и за служителите на Tesla. Бета версията включва нова или подобрена функционалност, която е добавена към премиум функциите за асистирано шофиране в колите.
Водачите обикновено не разгласяват информация за преживяването си, но някои публични потребители на FSD Beta имат право да публикуват видеа в социалните мрежи, за да показват и критикуват най-новите функции, които са ползвали по американските пътища.
Един ден регулаторите могат да решат да забранят тестването на превозни средства с водачи, които не са обучени професионалисти по обществени пътища. Но засега нито един регламент не възпира възможността на Tesla да превърне своите клиенти и всеки, с когото те споделят пътищата, в опитни мишки.
Критичният туит на Мъск от понеделник беше публикуван само дни, след като той показа специален чип за автономни системи и компоненти за тях на събитие, наречено Tesla AI Day.
На това събитие миналата седмица Tesla разкри чип за обучаване на мрежи с изкуствен интелект в центровете за данни. Чиповете са предназначени за обучение на модели за автоматично идентифициране на различни препятствия, които се появяват на пътя във видео фийдовете, записвани от камерите в колите на Tesla.
Наред с други неща, днес FSD се продава с обещанието да позволи на превозните средства на Tesla автоматично да сменят лентите, да се движат по магистрали, да се насочват към паркомясто и други.
Критичният туит на Мъск следва започването на формално разследване на системата Autopilot на Tesla от федералните органи за безопасност на превозните средства в САЩ миналата седмица.
Autopilot е основната версия на системата за помощ на водача на Tesla и днес тя е стандартна част от техните автомобили.
преди 3 години Има различни нива на автоматизация, Тесла е на 2-ро ниво, но това че някой е решил, че колата е на 3-4-5, е негов проблем. Вина имат и от тесла, защото се мъчеха да я рекламират като 3-то ниво. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Насочваме се към бъдещето на скайнет :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години демек ти твърдиш че целта на софтуера е да трепе хора... малиии :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Безопасност. Някак си Тесла е стана като google. Всичките продукти в бета, но с милярди потребители.Но когато е заложен човешки живот? Защо за Тесла законите не важат? VW ги глобиха 20 милярда за безопасност, защото замърсяват природата. А когато целенасочено убиеш човек това е бета тест за Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар