IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай нарече гейминга "опиум" и потопи книжата на Tencent с 10%

Засилват се опасенията от затягане на рестрикциите върху видео игрите в азиатската държава

10:54 | 03.08.21 г. 10
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Justin Chin/Bloomberg</em></p>

Снимка: Justin Chin/Bloomberg

Цените на акциите на Tencent и NetEase се понижиха, след като китайска държавна медия определи онлайн гейминга като “опиум“ и го оприличи на наркотик, предава CNBC.

Освен това статията призовава за допълнителни рестрикции върху индустрията, за да се предотврати пристрастяването и други негативни влияния върху деца.

Но пък статията беше изтрита само няколко часа след публикуването ѝ.

Стойността на книжата на Tencent се понижи с около 10% тази сутрин, а тази на NetEase – с близо 14% в Хонконг. По-късно акциите се възстановиха, но все пак останаха на червено.

Tencent е една от най-големите компании за игри в света и стои зад големи заглавия като „Honor of Kings”.

NetEase е отказала да коментира темата. Tencent не е била открита веднага за коментар.

Статията на Economic Information Daily, държавно издание, което е свързано с държавния вестник Xinhua, заяви, че пристрастяването към онлайн гейминга е „широко разпространено“ сред деца и може да повлияе негативно на растежа им.

Според публикацията през 2020 г. повече от половината от децата в Китай са били късогледи, а онлайн игрите засягат и тяхното образование.

Отправеното в статията настроение далеч не е нещо ново. Отдавна китайското правителство е притеснено за ефекта от видео игрите върху децата.

През 2018 г. Пекин замрази процеса по одобряване на нови игри заради опасения, че геймингът засяга зрението на младите играчи. Игрите в Китай трябва да получат одобрение от регулаторите преди да достигнат до играчите.  

През 2019 г. азиатската страна въведе правила, които забраняват на хората под 18-годишна възраст да играят онлайн игри между 22 ч. и 8 ч. и ограничи продължителността, с която те могат да играят.

„Статията насочи вниманието към пристрастяването към игри след младите. Тя напомня за стари статии, в които видео игрите бяха сравнени с дигитален хероин“, коментира Даниел Ахмад, старши анализатор в Niko Partners. „Моментът на излизане на статията породи опасения сред инвеститорите, предвид скорошните действия срещу технологични компании и образователния/обучителния сектор“.

Същевременно статията призовава за по-голям контрол над времето, което децата прекарват, играейки игри, както и за по-стриктно разглеждане на съдържанието в игрите, за да се намали количеството „неподходяща“ информация, показвана на непълнолетните.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:31 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

10
rate up comment 3 rate down comment 2
evlogi
преди 3 години
Си Дзинпин се е захванал да връща социалистическите идеали в Китай.Вече се появиха и книжки с цитати и мисли от великия лидер Си.Абсолютно прав си за тръгването надолу.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 2
Solar Power
преди 3 години
За кое са прави :) ? Аз играя игри от 1984-та година на първия си Apple после и Правец 8М.... и до сега пак бутвам LoL. Все още съм си наред. Напротив дори твърдя ,че игрите подобряват вниманието, концентрацията и рефлексите. Дори добре оцветените игри помагат на хората със засегнато зрение. Просто Китай е тръгнал надолу..... изгони биткойн миньорите ... геймърите .... скоро и други високотехнологични компании .... но това си е за тяхна сметка .... след 10-ина години ще видим ефекта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
И аз съм го правил, като бях на 17-18, но тогава не се правеха чак толкова пари, колкото ще извадиш на някой курорт през лятото (при положение, че не си търсиш постоянна работа).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 3 години
...че аз познавам и българи дето са се занимавали с това,а може би още се занимават... имам един познат дето на младини пишеше ботове които играеха денонощно и после продаваше акаунтите и златото генерирано от тях :):) В самото начало рядко следяха за мултиакаунтинг.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 3 години
хаха, 90те ги нямаше тези игри ... жулехме цивилизацията! А сега жуля Crusader Kings 3 и Hearts of Iron 4
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
mrynmryn
преди 3 години
Te китайците дори силно казано "играят" пари, повечето ползват хакове, един беше го обяснил с това, как ги учели винаги да са първи, без значение как го постигат, а останалите продават разни "предмети", "злато" и подобни неща в игрите, за да правят някакви пари.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 1
sirFaith
преди 3 години
за съжаление за това китайските червени другари са прави ..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
жулят cs и dota ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 3 години
почти не познавам програмист който да не е геймър или да е бил такъв... :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
0pk
преди 3 години
Горе долу така е. Освен това останалите ютуби и прочее тиктоци са не по-малка краста.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още