Германският доставчик на софтуер Teamviewer временно е загубил инерция след предизвикания от коронавируса бум и намалява очакванията си за годината като цяло.
Продажбите, наречени от Teamviewer Billings, нарастват само с 15 процента до 121,6 милиона евро през второто тримесечие, съобщи компанията от Гепинген в четвъртък. Първоначално се очакваше поне 20 процента плюс, през първото тримесечие увеличението все пак беше 26 процента.
За цялата година компанията ще може да достигне само до долния край на прогнозата за продажбите. Наскоро софтуерната компания обяви, че очаква увеличение от 27 до 31 процента в обем от 585 до 605 млн. евро.
Коригираната възвръщаемост на продажбите (марж на Ebitda) ще бъде между 49 и 51 процента, както е планирано. TeamViewer вече направи отстъпка по този параметър заради два скъпи договора за спонсорство.
През второто тримесечие коригираният оперативен резултат (Ebitda) спада до 56,6 милиона евро (предходната година: 57,3 милиона), маржът се свива до 47% и по този начин е доста под стойността за първите три месеца на годината, „отразявайки продължаващите инвестиции в растеж и очакваната сезонност“, казва се в прессъобщението на компанията.
Teamviewer беше един от големите победители в кризата, тъй като софтуерът му позволява достъп до други компютри. Повечето клиенти, спечелени по време на блокадата, остават и сега, но по-малко от очакваното клиенти са удължили договорите си през април и май. Това се промени през юни, когато са добавени договори с големи клиенти. Teamviewer има 623 000 абонати в края на юни, с 20 000 повече, отколкото в края на март.