Животът на Филип Филипов започва в Хасково, преминава през учене на „Политически науки“ в Харвард, работа в Ню Йорк, Лондон и MBA в INSEAD в Сингапур. В някакъв момент се озовава в търсачката на полети и туристическа агенция Skyscanner, където прекарва съществен период от време.
„Бях от първите 350 души в компанията, но от много рано ми дадоха възможност да управлявам екипи“, разказва той. В началото управлява само 5 души, след няколко години стават 450, при това разпръснати по света. В момент, в който работата му става особено натоварена, налага му се постоянно да лети по света, но и става баща, Филип се замисля за идеята за управление на времето.
„Като всеки нормален човек реших да търся онлайн. Купих си сигурно 50 книги за самопомощ и управление на времето. Имаше интересни неща, които помогнаха, но е трудно да се подредят в система“, споделя Филипов, у когото тази идея се загнездва и се превръща във възможност за развитие на собствен бизнес.
Миналата година, две седмици преди обявяването на извънредното положение заради Covid у нас, Филип Филипов решава, че има нужда от почивка и напуска работа. След като се отдава на 3-4-месечна почивка, започва да мисли как съветите и идеите от въпросните книги могат да се вкарат в технология, която помага да работим по-добре с времето си.
„Осъзнах, че няма много иновации, които да се случат на календара. Затова реших да се фокусирам повече върху коучинга“, коментира той. Докато чете, научава за циркадния ритъм – кога се събуждаме и кога лягаме да спим, което определя и енергията ни през деня, и разбира колко важен е всъщност той. Идеята за AtKairos вече е в главата му.
Всъщност AtKairos е приложение за управление на времето, чиято бета версия скоро ще бъде пусната на пазара. Планът е да разчита на абонаментния модел, който познаваме от редица други приложения като Headspace например.
Филип не е сам в това начинание. Убеждава човек, с когото е работил в Skyscanner, да се включи в начинанието. Той приема и двамата започват да работят заедно от двата края на Европа. Колегата му е в Шотландия и пише код, а Филип е в България и се занимава с продуктовата страна на нещата. Двамата инвестират сами в проекта и на този етап могат да го развиват „без излишно напрежение от рискови инвеститори“.
„Това, което се опитваме да направим, е да вземем календара на някой човек, който е зает. Таргетираме групата работниците на знанието, които имат доста пълни календари. Таргетът ни е групата на средния мениджмънт, която има доста изисквания към времето си“, споделя Филипов.
Идеята му е да се вземе календара на даден потребител, а след това автоматично да се сложат категории на отделните сегменти в него, всичко това да се анализира, а потребителят да разбере за какво отделя най-много време и как да оптимизира графика си.
Бета версията включва и поставянето на цели за времето – например определен брой часове за срещи. Приложението следи всичко това и казва кога наближава изтичането на този срок.
„Голяма част от хората не са внимателни с календара си. Те оставят големи блокове от време, в което не вкарват нищо в календарите си, а всъщност правят нещо. Причината за това е, че доста сложно човек да си изкара календара и да каже: В следващите 25 минути ще чета и ще се самообразовам“, коментира Филипов. Така се раждат функционалности, които помагат за много бързо въвеждане на сегменти в календара. Предлага се директното пускане на таймер, а след засичане на времето може да се избере категория, в която да попадне прекараното време.