Apple заяви, че магазинът ѝ за приложения App Store е помогнал за осъщестяването на продажби и други трансакции за 643 млрд. долара през 2020 г., сочи ново проучване, поръчано от компания компанията и цитирано от CNBC.
Сумата е с 24% по-висока от миналогодишната, след като пандемията на Covid-19 накара много потребители да се насочат към таблетите и телефоните си.
Новите данни се появяват в момент, в който Apple е изправена пред все повече критики за това как печели от покупките в приложенията. Тя прибира между 15% и 30% дял от покупките на софтуер или дигитални продукти от приложения, разпространявани през App Store.
Разработчици обаче обвиняват Apple, че комисионата на App Store е несправедливо голяма за по-малките компании. Наскоро Epic Games дори заведе дело срещу Apple и заяви пред съда, че магазинът за приложения пречи на конкуренцията.
Apple отрича всички обвинения и твърди, че „няма доминиращ пазарен дял в нито една категория, в която правим бизнес“. Освен това наскоро намали комисионата на малките фирми до 15%. В отговор на заведения иск Apple твърди, че е създала App Store и е поставила правила в него, целящи да гарантират, че приложенията са с високо качество и са с определено ниво на сигурност.
Проучването, проведено от Analysis Group, включва както трансакциите, които Apple обработва, в това число платените приложения и покупките в приложенията, както и покупките и другите икономически активности в приложенията, където Apple не е директно ангажирана – например продажбите на реклами в приложения. Докладът посочва още, че около 90% от продажбите и таксуванията, на които екосистемата на Apple е била посредник през 2020 г., са се случили извън App Store, което означава, че компанията не е прибрала комисиона за тях.