Нетната печалба на разработчика на игри CD Projekt е спаднала с 64,7% до 32,5 млн. злоти (8,87 млн. долара) през последното тримесечие, оказвайки се под прогнозите на анализаторите. Резултатът беше засегнат от разходите за оправяне на бъговете в играта “Cyberpunk 2077” след проблемната ѝ премиера, предава Ройтерс.
“Cyberpunk 2077” беше една от най-очакваните игри през миналата година. Пускането ѝ на пазара беше отложено три пъти, а след премиерата се оказа, че много от проблемите в играта не са отстранени. Това доведе до премахването ѝ от PlayStation Store на Sony за повече от пет месеца.
CD Projekt не разкрива колко бройки от “Cyberpunk 2077” е продала през тримесечието. Анализатори твърдят, че продажбите вероятно са ниски заради отсъствието от PlayStation Store и пускането на пач за оправяне на бъговете в края на март.
По думите на главния финансов директор Пьотр Ниелубовиц по-ниската от обичайната нетна рентабилност е свързана с разходите за развитието на играта, с работата по актуализацията ѝ и с развойната дейност, насочена към бъдещи проекти.
Прогнозата на анализаторите беше за нетна печалба от 80 млн. злоти и приходи от 219 млн. злоти.
CD Projekt работи по оправянето на проблемите в “Cyberpunk 2077” от премиерата насам.
За тримесечието компанията отчете 16,2 млн. злоти финансови разходи, спрямо 107 хил. злоти година по-рано заради негативни разлики във валутните курсове, произтичащи от уреждането на голям обем от търговски вземания, генерирани от излизането на “Cyberpunk 2077”.
Компанията планира от 2022 г. да започне паралелна работа по високобюджетни разработки, както и да търси възможности за сливания и придобивания.
Бъдещият растеж на продажбите обаче ще зависи от способността на CD Projekt да привлече отново вниманието на играчите. Тя потвърди, че планира да публикува безплатно съдържание за сваляне и актуализации на “Cyberpunk 2077” и “The Witcher 3” за новото поколение конзоли през втората половина на годината.