Международният олимпийски комитет (МОК) открива първата си Виртуална олимпийска поредица (OVS) в четвъртък, давайки началото на повече от месец състезателни видео игрови симулации на бейзбол, гребане, ветроходство, колоездене и моторни спортове, пише Bloomberg.
Тази стъпка към електронните спортове може да се окаже най-малко спорният ход на МОК тази година, тъй като организацията се подготвя да организира отложената от 2020 г. Олимпиада въпреки множеството съмнения за нейната безопасност предвид пандемията от Covid-19.
Това позволява на организаторите да популяризират летните игри, без да рискуват здравето на спортистите, и надгражда над някои ключови цели от наскоро приетата Олимпийска програма, в това число изричното призовава за „по-нататъшно ангажиране с общностите, занимаващи се с видео игри“.
Сред тези групи електронните спортове са добре утвърдена индустрия за милиарди долари, а през тази година аудиторията им е почти половин милиард души по целия свят, сочат данни на Newzoo.
Платформата Twitch на Amazon има милиони дневни зрители на безкраен стрийминг на живо на различни игри. A Dota 2 на Valve организира годишен шампионат с финансиран от феновете награден фонд за над 40 млн. долара тази година. Това представлява именно младата и ентусиазирана публика, която Международният олимпийски комитет се опитва да ухажва.
„Това е първата малка стъпка към един по-голям стратегически път“, коментира Томас Бьорн-Люти, експерт по електронно ветроходство и коментатор. По думите му „спортните симулатори ще се превърнат във все по-голяма част от методите на трениране на спортистите в бъдеще“.
В най-високите нива на професионалния гейминг са необходими подготовка, концентрация, бързина и издръжливост, които не са далеч от изискванията към самите спортисти. Но МОК все още не е напълно готов да се потопи изцяло във фантастичните светове на игри като Dota и League of Legends, където върколаци, магове и други митични същества водят големи битки. По-скоро се фокусира върху по-реалистичните виртуални спортни симулации.
„OVS дава възможност за свързването на физическия спортен свят с виртуалния“, посочват организаторите. Всяко събитие ще се проведе „във формат, който максимизира масовото онлайн участие и дава приоритет на приобщаването и участието“, а играчите ще могат да се включат от домовете си, допълват те.