Дори и за Microsoft Corp., една от най-известните технологични компании в света, App Store на Apple Inc. се оказа непроницаем. За сметка на това едно основно предположение за игралната индустрия беше официално потвърдено в процеса около App Store на Apple: конзолите за игри са губещ бизнес.
По принцип Microsoft не печели пари, продавайки устройствата около своята конзола Xbox, каза Лори Райт, мениджър в софтуерната група, в съда. Вместо това трябвало да се разчита, наред с други неща, на задържането на 30 процента от приходите, когато игрите продават на платформата.
Epic Games Inc. разчита на Райт, която е вицепрезидент в Microsoft, отговаряща за бизнеса с Xbox, да подкрепи твърденията ѝ в исковете, че Apple осуетява конкуренцията, като държи под силното си управление операциите в App Store с обременителни правила и политики, които са несправедливи за разработчиците и потребителите.
Microsoft е искала игралната ѝ услуга XCloud да бъде „едно гише за мобилни игри“ и била озадачена защо Apple няма да даде на компанията „специален вход“ като на Netflix Inc. и други развлекателни фирми, който им позволява да предложат каталог на съдържание в техните приложения, каза Райт.
Тя добавя, че условието на Apple за одобряване на приложението XCloud би накарало потребителите да изтеглят всяка игра поотделно, което е тромава опция. „Защо не бихме могли да имаме едно приложение с много игри?“ - попита тя на свидетелската банка, цитирана от Bloomberg.
Лори Райт, вицепрезидент по развитието на бизнеса с Xbox в Microsoft Corp.
Изключена от App Store, през тази година Microsoft започна да тества заобиколно решение: уеб версия на своята услуга XCloud, която може да бъде достъпна чрез браузъри на iPhone и iPad.
Адвокатът на Epic пита Райт дали тази базирана на браузър платформа е „добро решение, или лошо решение“.
„Това беше единственото ни решение, за да достигнем до мобилните потребители на iOS“, каза тя, но не било решението, което Microsoft предпочитала.
Райт беше разпитвана от адвокати на производителя на игри Epic, които спорят с Apple за условията на бизнеса с приложения за iPhone. Налагането от 30 процента е централна спорна точка в процеса. Apple ги взема, когато продава приложения и цифрово съдържание за iPhone. Epic, от друга страна, иска да управлява собствен магазин за приложения за iPhone и да не плаща такса на Apple за цифровите продажби. Така процесът има потенциала да преобърне бизнеса с приложения.
Адвокатите на Apple конфронтираха шефа на Epic Тим Суини с факта, че неговата компания нямала проблем с плащането на такса в същия размер на продавачите на конзоли. Суини контрира, че конзолите са на загуба, докато iPhone е много печеливш. Когато разпитваха Райт, адвокатите на Epic очевидно целяха да обосноват тази теза.
Според Apple Microsoft печели между 600 млн. до 700 млн. долара годишно от отношенията си с Epic и защитавала производителя на игри, защото това било добре за нейния бизнес. Microsoft подкрепи Epic още в началото на съдебната битка с Apple.
Apple също така заяви, че правилата на Microsoft за цифровия му магазин са подобни на тези за App Store.
Един от въпросите в процеса е дали iPhone може да се разглежда като независим пазар за приложения за игри. Epic възприема тази гледна точка и обвинява Apple в злоупотреба с господстващо положение. Производителят на iPhone отговаря, че вместо това трябва да се разглежда целия бизнес с игри, включително конзолите. Epic е известен наред с други неща като разработчик на популярната онлайн игра Fortnite.