Американската компания за потребителски стоки Procter & Gamble е помогнала за тестването на техника в Китай, целяща събирането на данни от iPhone за таргетиране на реклами – стъпка, която цели да даде на компаниите начин да заобиколят новите инструменти за поверителност на Apple, твърдят източници, запознати с въпроса, пише Wall Street Journal.
Ходът е част от по-мащабните усилия на гиганта за потребителски стоки да се подготви за една ера, в която новите правила и предпочитанията на хората ще ограничат обема на данните, достъпни за рекламодателите. P&G е сред най-големите рекламодатели в света и е най-голямата западна компания, ангажирана с това начинание, допълват източниците.
Тя е обединила сили с редица китайски търговски групи и технологични фирми, работещи с държавната Рекламна асоциация за разработването на нова техника, която да използва технология, наречена отпечатък на устройството, допълват източниците. Рекламният метод, наречен CAID, се тества чрез приложения и събира данни за потребителите на iPhone. Чрез използването на алгоритъм той може да следи потребителите за целите на насочените реклами по начин, който Apple иска да предотврати.
Apple планира софтуерен ъпдейт в следващите седмици, който ще изисква потребителите на приложения да изберат дали искат активността им да се следи от приложенията и уебсайтовете на други компании. Технологичният гигант твърди, че новият софтуер е важна крачка към даването на по-голям контрол на потребителите над поверителността на личните им данни. Това, по което се работи в Китай, е начин за заобикаляне на тези правила, а Apple твърди, че ще забрани всяко приложение, което нарушава нейните политики.
„Условията и указанията на App Store се прилагат еднакво за всички разработчици по света, включително за Apple”, коментира говорител на компанията на Тим Кук. „Силно вярваме, че потребителите трябва да бъдат помолени за разрешение преди да бъдат следени. Приложенията, за които е установено, че пренебрегват избора на потребителите, ще бъдат отхвърлени“.
Facebook и редица фирми за рекламни технологии открито критикуват промените, опасявайки се, че потребителите няма да се съгласят да бъдат следени. Те твърдят, че потокът от потребителски данни е от решаващо значение за предоставянето на по-адекватна дигитална реклама, която да отговаря на вкусовете на хората.
P&G, чието участие в проекта не е оповестявано по-рано, посочва, че помага на търговската група съобразно целите на компанията да намери начини за „предоставяне на полезно съдържание, което потребителите искат, по начин, който дава приоритет на поверителността на данните, прозрачността и съгласието. Това означава партньорство с платформи и медии – както директно, така и чрез нашите рекламни асоциации по света“, посочва тя.
Компанията отказва да разкрие повече подробности за програма, включително дали възнамерява да използва технологията.
Според източниците обаче P&G ангажирана с тестването на CAID. В процеса участват още компанията майка на TikTok – ByteDance, както и гигантът Tencent Holdings. Тези компании стоят зад едни от най-широко използваните приложения в Китай.