IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple започна игра на котка и мишка с китайски приложения

Те се опитват да заобиколят новите политики за поверителност на американската компания

13:46 | 19.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Shawn Koh/Bloomberg</em></p>

Снимка: Shawn Koh/Bloomberg

Между Apple и китайските технологични компании започна игра на котка и мишка, след като производителят на iPhone се опитва да въведе новите си политики за поверителност в азиатската страна, пише Financial Times.

Очаква се Apple да наложи промените в iPhone през пролетта, така че потребителите да имат по-голяма неприкосновеност, когато става дума за мобилна реклама – един пазар, който достигна 240 млрд. долара миналата година по данни на App Annie.

Промените ще принудят приложенията да искат предварително позволение преди да събират данни за потребителите. Този ход беше остро критикуван от Facebook, тъй като се очаква повечето потребители да не са съгласни да бъдат следени.

Но още преди да въведе промените Apple се сблъсква с проблеми в Китай, където технологичните компании тестват начини да надвият системата и да продължат да следят потребителите без тяхно разрешение. По-рано Apple каза, че ще забрани достъпа до App Store на всички приложения, за които е „установено, че пренебрегват избора на потребителите“.

В четвъртък Apple отправи превантивни предупреждения към поне две китайски приложения.

„Установихме, че приложението Ви събира информация за потребителите и устройствата, за да създаде уникален идентификатор за устройството на потребителя“, гласи скрийншот на предупреждението, изпратено до един от разработчиците, които е използват нов начин за идентифициране на потребители, наречен CAID, който е разработен от държавната Китайска рекламна асоциация.

Насоките предполагат, че актуализацията трябва да бъде приведена „в съответствие с указанията на App Store до 14 дни“ или „приложението Ви ще бъде спряно от продажба“.

Джаки Синх, бивш старши служител по киберсигурността в кампанията на Джо Байдън, твърди, че предупрежденията демонстрират възможностите на Apple да използва автоматизирани инструменти за откриване на нарушения на нейните насоки за поверителност.

„Apple определено има технически възможности да попречи на наличието на приложения в своята екосистема, които извършват дейности, целящи уникално идентифициране на хора и следене на тяхното поведение извън оградената градина на Apple”, посочва тя. „Истинският въпрос е дали те ще изберат да прилагат широко или тясно тези политики в контекста на прищявките и желанията на чуждото правителство, и как Apple ще избере да отговори на тези предизвикателства от други страни занапред“.

Ходът на Apple е опит да се противопостави на всякаква съпротива срещу новата ѝ политика, която е особено непопулярна сред разработчиците по цял свят, много от които предлагат безплатни приложения, генериращи средства от реклама.

От Apple не са отговорили на запитването за коментар.

Още технологични новини вижте във видеоматериала! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още