IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple печели точка в битката с рекламните компании във Франция

Местен регулатор заяви, че компанията не злоупотребява с новите си изисквания за проследяването на мобилни приложения

12:58 | 17.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Shawn Koh/Bloomberg</em></p>

Снимка: Shawn Koh/Bloomberg

Френският регулатор на конкуренцията отхвърли молбата на рекламни компании и издатели за блокиране на плана на Apple за ограничаване проследяването на ползването на мобилни приложения от физически лица, пише Wall Street Journal.

Това е потенциален удар за по-малките компании, които се надяват да блокират инициативите за защита на личните данни на големите тенологични конкуренти. Френският регулатор заяви, че планът на Apple да изисква приложенията да получават съгласие от потребителите за проследяването „не изглежда като злоупотреба“.

Органът обаче посочи, че планира да продължи задълбоченото разследване, за да установи дали промените на Apple могат да бъдат разглеждани като „лична преференция“ чрез налагането на по-строги правила върху приложенията на трети страни, отколкото тези, които налага на себе си. Разследването може да се проточи и през следващата година.

Днешното решение премахва сянката на съмнение от плановете на Apple, обявени миналата година, да изисква приложенията на смартфони и таблети да получават разрешение от потребителите, преди да следят т.нар. рекламни идентификатори – уникалните кодове от букви и цифри, които компаниите използват, за да идентифицират потребителите, да им показват таргетирани реклами и да наблюдават ефективността на рекламните кампании.

Защитниците на поверителността и регулаторите като цяло подкрепят ходове като тези на Apple, посочвайки, че потребителите трябва да имат възможно най-голям контрол върху начина, по който се събират техните данни. През последните години новите закони в Европа и Калифорния дадоха много по-голям тласък в тази посока. Но компаниите в екосистемата за онлайн реклама твърдят, че промените ги поставят в неравностойно положение, когато става дума за конкуренция.

Фирмите, които стоят зад жалбата, подадена миналата есен, твърдят, че малък брой потребители на Apple ще се съгласят да бъдат проследявани, което затруднява приложенията да печелят пари от персонализирани реклами и засяга компаниите, които посредничат при продажбите им.

Демиън Джерадин, адвокат в областта на конкуренцията, представляващ коалицията от индустриални групи, подали жалбата, посочва, че компаниите са разочаровани от френското решение, но са доволни, че властите ще продължат задълбоченото си разследване.

Apple пък приветства решението и заяви, че ще работи с властите.

Вижте още технологични новини във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още