IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Загрижеността за промените в защитата на данните на Apple нараства

Snap и Unity Software също предупредиха, че новите правила ще засегнат сериозно приходите им от реклама

10:07 | 05.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Sten Ritterfeld, Unsplash</em></p>
<p>
	&nbsp;</p>

Снимка: Sten Ritterfeld, Unsplash

 

Snap и Unity Software, които отчетоха финансовите си резултати за четвъртото тримесечие след края на борсовата сесия в четвъртък, предупредиха за предстоящото въздействие от промените в поверителността на Apple, очаквани  през тази пролет.

За да таргетират мобилни реклами и да измерват ефективността им, разработчиците на приложения и други играчи в индустрията понастоящем често използват идентификатора на Apple за рекламодатели (IDFA), уникален низ от букви и цифри на всяко устройство на Apple. Но след като се актуализира политиката по поверителността, производителите на приложения ще бъдат принудени да поискат разрешение за достъп до IDFA на потребителя чрез подкана. Значителна част от потребителите се очаква да кажат „не“, което пък се очаква да направи целенасочената реклама по-малко ефективна, предава CNBC.

Промените се превърнаха в основна спорна точка за компании, поддържащи реклами като Facebook, която изглежда ще загуби сериозни приходи от промяната. Но Facebook далеч не е сама.

Unity Software заяви при отчитането на резултатите си, че промените в IDFA ще повлияят на начина, по който разработчиците на мобилни игри получават нови клиенти, и „как оптимизират стойността на клиентите за цял живот“.

„Въпреки че е трудно да се пресметне, нашите изчисления предполагат, че промените в IDFA ще започват през пролетта и ще свият приходите ни с приблизително 30 милиона долара, или 3% от приходите, през 2021 г.“, пише компанията.

В изготвените забележки към своя отчет за приходите за четвъртото тримесечие финансовият директор на Snap Дерек Андерсен пояснява, че промените в Apple ще представляват риск от прекъсване на търсенето (от рекламодатели, б. ред.), след като бъдат приложени.

„Все още не е ясно какво дългосрочно въздействие могат да имат тези промени за импулса на нашия бизнес и това може да стане ясно едва няколко месеца или повече след въвеждането на промените“, каза той.

В момента Apple тества актуализацията за поверителност в бета версия на iOS 14, която се очаква да бъде пусната за всички потребители в „ранната пролет“.

Главният оперативен директор на Snap Джереми Горман заяви, че Snap работи с Apple по подготовката за промените, обучава своите рекламодатели и прави дългосрочни инвестиции, за да използва повече „данни от първа страна“ за реклама. Освен това компанията планира да предостави на рекламодателите повече възможности да предоставят своите продукти и услуги на потребителите на Snap директно чрез Snapchat.

„Истината е, че се възхищаваме на Apple и вярваме, че те се опитват да направят правилното нещо за своите клиенти“, казаха от Snap. „Фокусът им върху защитата на неприкосновеността на личния живот е съобразен с нашите ценности и начина, по който изградихме бизнеса си от самото начало“, стана още ясно.

Но и добавиха: „Като цяло се чувстваме наистина добре подготвени за тези промени, но промените в тази екосистема обикновено са разрушителни и резултатът е несигурен“.

Акциите на двете компании поевтиняха в разширената следборсова сесия в четвъртък, като при Snap спадът бе с повече от 10%, а при Unity - с над 15%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:37 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още