Google обяви, че ще спре вътрешните разработки на игри за Stadia, благодарение на което базираната в облака стрийминг платформа ще зависи изцяло от заглавията на други разработчици и издатели, предава Ройтерс.
Stadia се появи през 2019 г. заедно с вътрешно звено за разработки, което се очакваше да прави игри за платформата.
Сега обаче компанията твърди, че го затваря заради високите разходи, свързани с разработката на игри, които да привличат потребителите.
„Създаването на най-висок клас игри от нулата отнема много години и значителни инвестиции, а разходите растат експоненциално“, коментира в блога на компанията Фил Харисън, вицепрезидент и генерален мениджър на Google Stadia.
Освен това Харисън твърди, че Джейд Реймънд, ръководител на Stadia Games и Entertainment на Google, ще напусне компанията, за да последва други възможности.
През миналата година Stadia записа ръст на броя на потребителите, след като технологичният гигант подари два безплатни месеца достъп до премиум версията на игрите, докато хората бяха затворени вкъщи заради пандемията на Covid-19.
Въпреки всичко говорител на Google посочва, че компанията „остава ангажирана със Stadia като платформа, пише The Verge.
Харисън пък определя Stadia като „технологична платформа за партньори от индустрията“.