Залогът на Spotify за няколко милиона долара в подкастите може би не проработва, пишат анализатори на Citi в документ до клиентите на компанията, цитиран от CNBC.
„Темпът на брутните нови абонати (до третото тримесечие на 2020 г.) и данните за свалянията на приложението (до четвъртото тримесечие на 2020 г.) не показват да се влияят съществено от последните инвестиции в подкасти (започнали през 2019 г.)“, посочват анализаторите.
Spotify се насочи към подкастите в началото на 2019 г., като придоби подкаст компаниите Gimlet Media, Anchor и Parcast.
След това купи компанията за спортни и развлекателни новини The Ringer, както и Megaphone, която да подсили бизнеса с рекламни технологии. Освен това похарчи милиони за ексклузивни права за правото да предлага подкасти на известни личности като Джо Роугън, Ким Кардашиян Уест, Мишел Обама, Мегън Маркъл и принц Хари.
Идеята беше, че предлагайки ексклузивно съдържание в приложението, компанията ще може да подкрепи своя рекламен бизнес и да привлече повече премиум абонати. Инвеститорите изглежда харесаха идеята и през 2019 г. изпратиха цената на акциите на Spotify с 31,76% нагоре, а през 2020 г. – със 110,4%.
Но сега анализаторите търсят признаци, че инвестициите на компанията наистина са си заслужавали.
„Към днешна дата не сме забелязали значително положително изменение в свалянията на приложението или в премиум абонаментите“, пишат анализаторите на Citi.
Те посочват, че ако имаше значително положително отражение върху изтеглянията или броя на плащащите абонати, те биха променили своето виждане за начинанията на Spotify.
“Нашето опасение е, че ако подкастите не дадат начин на Spotify да се отклони от зависимостта си от звукозаписните компании, Wall Street може да преоцени основната стойност на бизнеса“, допълват те.