Индийската компания копие на TikTok е набрала над 100 милиона долара от инвеститори, включително Google на Alphabet Inc и Microsoft, месеци след като китайското приложение за кратки видеа беше забранено в страната, предава Ройтерс.
Приложението Josh е една от няколкото местни платформи за кратки видеа, които се появиха, след като Индия блокира изключително популярния TikTok през юни на фона на гранична криза с Китай, привличайки глобален инвеститорски интерес към приложения, запълващи празнината.
Базираната в Бенгалуру VerSe Innovation, която е собственик на Josh, се оценява на повече от 1 млрд. долара след инвестицията, се казва в изявление.
AlphaWave, част от глобалния мениджър на активи Falcon Edge Capital, също така инвестира в VerSe, както и съществуващите инвеститори Sofina Group и Lupa Systems, поясни VerSe, добавяйки, че ще използва средствата за мащабиране на Josh.
VerSe освен това притежава платформата за новини и съдържание Dailyhunt, която предлага съдържание на множество индийски езици.
През септември индийската платформа за споделяне на съдържание ShareChat набра 40 милиона долара от инвеститори, включително Twitter Inc и Lightspeed Ventures, в опит да стимулира растежа на новото си приложение за кратки видеа Moj.
И Josh, и Moj са инсталирани на повече от 50 милиона устройства, според данни от Google Play Store.
Отделно във вторник индийската компания за рекламни технологии InMobi’s Glance - която управлява едноименно приложение за съдържание при заключен екран и платформата за кратки видеа Roposo - заяви, че е набрала 145 милиона долара от Google и съществуващия инвеститор Mithril Capital
Google задели по-рано тази година 10 млрд. долара за дигитални инвестиции в Индия.