А какво означава това за отделните концерни.
Случаят Google
Google често се нарича портал към интернет. В действителност обаче много потребители никога не излизат от другата страна на вратата: Google често им показва информацията, която търсят в обобщена форма в резултатите. Групата също така представя информация, събрана от други компании, за да позволи на потребителите да сравняват директно офертите - като резервации на хотели и ваканционни дейности. Компании като Getyourguide, Hometogo и Trivago се оплакват, че в резултат са „ограбвани“.
Но: Не можете да избегнете Google. Търсачката има пазарен дял от над 93 процента в Европа. По-голямата част от хората никога няма да намерят компании, които отказват достъп на Google до техните данни и които не се показват в най-добрите резултати. На практика Google използва това, за да реши кои компании имат право да съществуват. Групата също така събира потребителски данни чрез своята рекламна мрежа извън собствените си уебсайтове.
В миналото ЕК глоби Google с три глоби за милиарди евро за злоупотреба с пазарната ѝ мощ. Сега властите искат да се справят с Google с нови правила. Например, групата не трябва да предпочита да представя свои собствени оферти сред хитовете в своята търсачка, когато потребителят търси мода, например.
Освен това на Google ще бъде забранено поведение, денонсирано от Getyourguide and Co .: Използване на информацията на своите корпоративни клиенти, за да се конкурира с тях. Google също ще трябва да обясни на независимите одитори как проследява своите потребители в Интернет, за да създава и предлага на пазара подробни профили.
Случаят Amazon
Amazon е най-големият пазар в света, в Германия 48 процента от онлайн търговията се извършва чрез сайта. Но Amazon предлага на търговците не само дигитални платформи за продажби. Той също така се конкурира с тях и сам продава милиони продукти. Групата е обвинена в несправедливи методи. Бивши служители съобщават, че групата оценява бизнес успеха на търговците на дребно на платформата, за да предложи сама най-популярните продукти.
След около две години разследване ЕК намери ясни индикации, че Amazon е злоупотребила с господстващото си положение по този начин. Законът за цифровите пазари предотвратява подобни практики. Следователно на „вратарите“ няма да е позволено да показват собствените си услуги по-видно от конкурентните оферти. Данните от бизнес клиенти няма да могат да се използват за съревнование с тях.
Случаят Facebook
Ако искате да поддържате връзка с приятели, едва ли можете да избегнете Facebook. Винаги, когато главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг виждаше заплаха от друга мрежа, той се опитваше да я придобие или да я изведе от пазара по друг начин. Ето защо групата включва също фотоуслугата на Instagram и чат услугата WhatsApp. Тя държи пазарен дял при социалните медии от почти 80 процента в Европа.
Това е проблематично превъзходство: Facebook може да наложи условия за използване, които позволяват на компанията да събира чувствителни данни. Тя показва на хората индивидуално съзвездие от реклама и съдържание, което ги насърчава да купуват и кликват - и може да предаде изкривена картина на реалността.
С новите цифрови закони Facebook ще трябва да докладва на Комисията за всички поглъщания, да обясни критериите, според които на потребителите се показва съдържание, и да им позволи да изключат насочването. В случай на показване на реклами трябва да се показва прозрачно кой ги е поръчал и на кого са били показани.
Ако предложението за DSA влезе в сила, Facebook ще трябва да оценява рисковете, които услугите му имат, веднъж годишно, например чрез разпространение на невярна информация и реч на омразата по отношение на свободата на изразяване и демократичните процеси. Ако одиторите открият недостатъци, компанията ще трябва да обясни в рамките на месец как ще бъдат отстранени. Освен това големите платформи са задължени да предоставят на властите данните, необходими за разследвания, чрез бази данни или интерфейси.
преди 3 години "Европейска конституция" ми звучи твърде помпозно. Вече си имаме доста горчив опит със закони, писани и приети от хора, които явно не познават добре спецификата на дигиталния бизнес. Плюс това, отдавна вече съществува антимонополно законодателство. Просто трябва да се намерят компетентни хора, които да го приложат грамотно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години бюракратичти мерки не помагат, просто ги забранете отговор Сигнализирай за неуместен коментар