Докато Microsoft се впуска в тазгодишната конзолна битка със Sony, може би ще трябва да обърне внимание и на друг конкурент, пише CNBC.
Amazon обяви, че ще пусне собствена облачна услуга за стрийминг на игри, нещо като Netflix за игри, който премахва нуждата от конзола или специален и скъп хардуер. Проектът, наречен Luna, представляа платформа с библиотека от над 100 заглавия, които потребителите могат да играят чрез специален джойстик Luna.
Навлизането на Amazon на пазара на компании, които разработват такива стрийминг услуги, е нещо, за което се говори отдавна. Днешните новини обаче са официално предизвикателство към гиганти като Microsoft и Google, които наскоро пуснаха своите облачни гейминг продукти.
Но Amazon има по-различен подход. Вместо да предложи абонамент, който дава пълен достъп, както е при Xbox Game Pass на Microsoft, компанията на Джеф Безос залага на т.нар. „канали“ на редица издатели, за които потребителите ще трябва да плащат месечна такса. Само Ubisoft и Amazon са потвърдените досега компании, които са включени в проекта.
И макар Luna да е подобна на платформата на Google – Stadia, по това, че потребителите могат да играят игри от облака на персонални компютри и мобилни устройства, тя се различава по бизнес модела, защото няма да е нужно играчите да плащат допълнително за отделни заглавия.
Освен това Amazon заяви, че Luna ще бъде достъпна на устройствата на Apple, но само като уеб приложение. Това е крачка напред спрямо Microsoft и Google, които не успяха да добавят функционалност за играене в облака за iPhone заради рестрикциите на магазина за приложение App Store, които изискват предварително одобрение за всяка игра. Наскоро Apple леко разхлаби изискванията си. Същевременно Apple има конкурентна абонаментна услуга, наречена Apple Arcade+.
Може ли Luna да постигне успех?
Amazon представлява сериозна заплаха за Microsoft и Google, като се има предвид силата на облачните ѝ услуги. Нейното подразделение Amazon Web Services е най-големият играч в този сектор, следвано от Azure на Microsoft. Освен това Amazon има успешен бранд в областта на игрите – Twitch, платформа за стрийминг на живо, която придоби през 2014 г. за 970 млн. долара. Решението да интегрира Luna в Twitch може да насърчи растежа на облачните гейминг предложения на компанията.
Но това означава ли, че Luna ще е успешна? Не е задължително. Има редица предизвикателства, които Amazon трябва да преодолее, не на последно място да намери достатъчно съдържание, което да направи услугата ѝ достатъчно привлекателна, че потребителите да плащат за нея. Stadia очевидно има проблеми на този фронт. В самото си начало тя имаше едва 22 игри, но след това набра инерция с включването на повече заглавия.
„За разлика от Microsoft и Sony, Amazon не разполага с основен бизнес в сферата на игрите – нещо, което е голямо предизвикателство и за Google Stadia”, твърди Джордж Джияшвили, старши анализатор в компанията за пазарни проучвания Omdia. „Amazon има предимството на опита с облачната инфраструктура, но това не е гаранция за успех. Макар че AWS очевидно е огромен плюс, това е само един елемент от финалното предлагане, а развиващите се функции, съдържанието, интеграцията с Twitch и моделите за монетизация ще определят доколко услугата ще бъде приета“.
Какво още представи Amazon на последното си събитие вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години Какъв гугъл и майкрософт, нвидиа го е пуснала безплатно при това в пъти по-добро от стадиа на гугъл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар