Американското министерство на правосъдието поиска федерален съдия в Сан Франциско да забрани на Apple и Google да предлагат за сваляне WeChat в американските си магазини за приложения, предава Ройтерс.
Искането към американския магистрат Лоръл Бийлър е да задържи предварителната заповед, която издаде в събота. Въпросният документ блокира заповедта на Министерството на търговията, която трябваше да влезе в сила на 20 септември и която би забранила други трансакции с WeChat на Tencent Holdings. Този ход потенциално може да направи приложението неизползваемо в Съединените щати.
В подадените от Министерството на правосъдието документи то твърди, че заповедта на Бийлър е била погрешна и „разрешава продължаващото, безпрепятственото използване на WeChat – мобилно приложение, което властите определиха като заплаха за националната сигурност и външната политика на САЩ“.
Tencent е отказала да коментира въпроса.
В подкрепа на аргумента си Министерството на правосъдието публикува части от записки на Министерството на търговията от 17 септември, в които се посочва, че трансакциите в WeChat трябва да бъдат забранени. „Мобилното приложение WeChat събира и предава чувствителна информация за американските потребители, която е достъпна за Tencent и се съхранява в центрове за данни в Китай и Канада“, допълва текстът.
WeChat има средно 19 млн. активни потребители на ден в Съединените щати, обявиха от Apptopia в началото на август. Приложението е популярно сред китайските студенти, американците, живеещи в Китай и някои американци, които имат лични или бизнес отношения в азиатската страна.
Бийлър пише, че „със сигурност големият интерес на правителството към националната сигурност е важен. Но макар правителството да е установило, че дейностите на Китай пораждат значителни опасения за националната сигурност, са предложени малко доказателства, че реалната забрана на WeChat за всички потребители в САЩ ще отговори на тези опасения. "
WeChat е мобилно приложение, което комбинира услуги, подобни на Facebook, WhatsApp, Instagram и Venmo. Приложението е съществена част от ежедневието на много хора в Китай и може да се похвали с над 1 милиард потребители.